Vi söker lönespecialister inför kommande uppdrag med placering i Stockholm

Vi söker lönespecialister inför kommande uppdrag med placering i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Lönekonsult - Framtida tjänster i Stockholm
Inledning:
I rollen som lönekonsult arbetar du i nära samarbete med våra kunder som återfinns inom de flesta branscher och är av olika storlek. Du hjälper dem med hela löneprocessen i olika kollektivavtal. Vi söker efter engagerade och servicemedvetna lönespecialister som vill bidra med sin gedigna kunskap inom lön.

Om tjänsten:
Som lönekonsult kommer du att vara ansvarig för att driva lönearbetet framåt. Du kommer att arbeta i en bred och varierande roll där du får möjlighet att skapa strukturer och processer samt effektivisera löneadministrationen. Dina insatser kommer att göra en verklig skillnad för våra kunder, och du kommer att samarbeta nära med ekonomiavdelningen.
Dina arbetsuppgifter kan inkludera: Förberedande lönearbete, såsom kontroll av tidrapporter och underlag för lön
Löpande kontakt med extern lönebyrå
Stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor
Administration vid nyanställningar, inklusive hantering av anställningsavtal
Hantering av friskvårdsbidrag, reseräkningar och traktamenten
HR-administration, såsom arbetsgivarintyg
Kontinuerlig kontakt med myndigheter för rapportering
Notera att detta är en annons för framtida tjänster i Storstockholm. Vi får regelbundet in uppdrag inom området och ser gärna att etablera kontakt med dig som är intresserad av att ta dig an en ny utmaning.

Om dig:
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst några års erfarenhet av löneadministration och kunskap om olika system (ex. Hogia, Flex HRM, HR-Plus, Agda, Visma) samt goda Excel-kunskaper. För att lyckas i rollen behöver du kunna kommunicera på både svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
Du är självgående och har förmågan att strukturera och planera ditt arbete på egen hand. Prioritering och effektivitet är viktiga egenskaper för dig, och du är inte rädd för förändringar eller att omprioritera. Lön är ett komplext område, så förmågan att förklara och förenkla komplexa koncept är viktig. Din kommunikativa förmåga spelar en avgörande roll i rollen som lönekonsult.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig:
På Serveoffice är vi personliga och värdesätter relationer högt. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med över 30 års erfarenhet. Vi har engagerade kollegor och ledare som prioriterar välmående och trivsel. Vi arrangerar regelbundet olika aktiviteter för att skapa en positiv och sammanhållen arbetsgemenskap. Vi erbjuder ett brett förmånspaket, inklusive kollektivavtal och generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt, vi erbjuder en trevlig arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Serveoffice. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande, så vi vill gärna ha in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta Melissa Al-haydari på telefonnummer 076-724 90 28 eller via e-post på melissa.haydari@serveoffice.se.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023