Vi söker omgående ekonomiassistent till härlig universitetsmiljö

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerade och positiva ekonomiassisten som finns tillgänglig för start snarast? Skulle du trivas i en statlig universitetsmiljö? Då är du varmt välkommen med din ansökan.

Om uppdraget:

Kunden är ett av Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar studenter, forskare och fakultet från hela världen. Du kommer att vara uthyrd konsult till kunden vars arbetsplats har goda kommunikationsförbindelser bland annat genom Östra station.

Uppdraget kommer att starta så fort som möjligt, senast den 6/11 och beräknas sträcka sig i ca 6 månader framöver. Anställningens omfattning är heltid.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen kommer du bland annat att arbeta med redovisning och bokföring, e-fakturahantering samt kund-och leverantörsreskontra. I och med detta är det betydelsefullt att du är noggrann och har en medvetenhet om kvalité.

I arbetsuppgifterna ingår också att besvara förfrågningar om in-och utbetalningar samt att underhålla och bearbeta anläggningsregistret. För detta ser vi att du är självgående med en vana att strukturera ditt arbete efter rådande förutsättningar. Det är även viktigt att du har en kommunikativ sida som du kan använda i ditt arbete.

Vidare kommer du att arbeta med avstämning av balanskonton och även delta i bokslutsarbete. Det är därmed ett plus att du är flexibel inför en bred roll där du kommer att arbeta med det mesta inom ekonomiområdet.

Dina kvalifikationer:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Minst 1,5 års erfarenhet som ekonomiassistent
- Erfarenhet av Agresso och/eller av statlig verksamhet
- Goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i både svenska och engelska

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofie Nilsson på e-postadress: sofie.nilsson@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • ca 40h veckan Visstid
  • Publicerat: 5 november 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024