Vi söker personliga assistenter!

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Som personlig assistent hjälper du brukaren med dess grundläggande behov som att tvätta och klä sig, äta och kommunicera, dels med andra personliga behov vilket kan vara fritidsaktiviteter/träning, umgås med släkt och vänner, utföra ett arbete, utöva föräldraansvar, hushållsarbete, vara delaktig i samhället och så vidare. Våra brukare ska känna att de är i trygga händer och målet är att de ska kunna leva som andra.

Vi söker nu ett antal personliga assistenter för olika uppdrag på deltid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent. Arbetet innebär att stödja brukaren i hans/hennes vardag, bland annat med personlig hygien, kommunikation samt daglig träning. Då arbetet kan innebära vissa lyft är det viktigt att du är fysiskt uthållig.
I arbetet ingår även hushållssysslor samt att följa med på aktiviteter utanför hemmet, som till exempel bad, träning och att gå på promenader.

Du ska kunna jobba självständigt och vara initiativrik men också fungera bra i grupp. Du ska vara lugn, ansvarsfull och ha förmåga att vara lyhörd inför brukarens och personer i din omgivning. Du ska vara stresstålig och ha tålamod samt kunna förstå och uttrycka dig väl i det svenska språket.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått omvårdnadsprogrammet eller har annan likvärdig utbildning samt har B-körkort.

Du har god datorvana och är duktig på dokumentation.

Den person som enligt LSS-lagen är berättigad till personlig assistans har ett stort självbestämmande i vilka som ska arbeta hos honom/henne. Det innebär att brukarens inflytande kommer avgöra vilka som slutligen kommer att anställas.

Erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent tidigare är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Innan anställning kommer arbetsprov tillämpas.

Vid extern rekrytering kommer provanställning i sex månader tillämpas.
Vid intern rekrytering av tjänsten kommer du ha ett internt förordnande på den sysselsättningsgrad som erbjuds inom personlig assistans. Om du sedan vill arbeta upp tid, så har du möjlighet att ligga tillgänglig på övriga enheter inom förvaltningen. Detta gäller eftersom personlig assistans har dispens om rätten till heltid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 8 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid. 50-87% Schema. Schemat kan se olika ut hos de olika brukarna men kan innehålla en kombination av dag, kväll, jourtjänstgöring, natt och helg. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-12-01 Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 12 oktober 2016

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Hemtjänstpersonal

14 maj 2024