OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med ekonomi i hemtrevlig och harmonisk miljö?
Om Mama Mia
Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning vars anställda alla har lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Mama Mia grundades 1988 och har idag ett flertal bolag i Stockholm med närförorter samt i Göteborg och Malmö. Huvudkontoret och den största mottagningen ligger i vackra lokaler centralt i Stockholm. Här erbjudes mödravård, barnhälsovård, gynekologi, ultraljud, preventivmedelsrådgivning, cellprovtagning, barnläkare, urologi och husläkarmottagning. Mer information om Mama Mia hittar du på www.mamamia.se.
Om tjänsten
Till huvudkontoret söker Mama Mia nu en redovisningsekonom. Du kommer att arbeta nära en kollega och tillsammans har ni ansvar för bolagets ekonomi. Du rapporterar direkt till VD på bolaget.
Tillsammans med din kollega kommer du att vara delaktig det löpande arbetet för alla Mama Mias bolag. Du kommer även att ansvara för all rapportering (månadsavstämningar, bokslut, månadsredovisning, mm) som främst görs mot myndigheter men också den interna organisationen.
Som redovisningsekonom kommer du att ha huvudansvar för den löpande ekonomin på företaget.
Möjligheter
På Mama Mia blir du en del av en organisation med öppet klimat, goda värderingar och stadig tillväxt. Du erbjuds en plats i ett familjärt och tryggt företag där du, tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor, driver verksamheten framåt.
Krav
Förutom tidigare erfarenhet från det löpande arbetet, ser vi att du även har erfarenhet av redovisning. Vi ser gärna att du tex har varit redovisningsansvarig underställd en ekonomichef i ett större bolag eller haft ett övergripande ansvar i en mindre organisation. Det är meriterande om du har en ekonomiutbildning i bakgrunden såsom gymnasieekonom eller är utbildad på annat sätt. Du hanterar MS Office väl och har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från Hogia, alternativt annat ekonomi- eller affärssystem.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en trevlig och utåtriktad person med hög integritet och ansvarskänsla. Arbetets natur kräver att du är strukturerad och noggrann samt att du kan arbeta självständigt.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är på heltid under kontorstider. Tillträde sker snarast beroende på din tillgänglighet. Urval och intervjuer sker kontinuerligt. Till en början kommer du att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag hos Mama Mia och målet är du ska bli rekryterad av Mama Mia.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=390
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Poria på 08-400 25 247 alt. poria@hero.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230