Vi söker reklamationshanterare till vårt team!

Vi söker reklamationshanterare till vårt team!

Arbetsbeskrivning

FläktGroup är en global marknadsledare inom ventilations- och luftbehandlingssystem. I över 100 år har vi stolta utvecklat innovativa och energieffektiva produkter där vi förser människor med bästa tänkbara inomhuskomfort och brandsäkerhet för exempelvis kontor, skolor, sjukhus, hotell, bostäder, offshore och tunnelbanor.

Vi är cirka 3600 medarbetare med försäljning i 65 länder. FläktGroup Sweden, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 15 platser runt om i Sverige.

Vår kultur präglas av affärsfokus, gemenskap, passion och att ha kul på jobbet. Vi anställer de bästa och vinner som ett lag – för att vi alla gör skillnad. We are FläktGroup.

Har du ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av kundnära arbete inom kundtjänst eller liknande så ser vi att rollen som Reklamationshanterare är din nästa utmaning!

Du kommer att ingå i ett etablerat team av fyra reklamationshanterare.

Som reklamationshanterare får du det operativa ansvaret för att ta emot, analysera, bedöma, åtgärda och följa upp reklamationer samt att vara kontaktperson för FläktGroups svenska kontor, utländska kontor och externa kunder.

Arbetet innebär bland annat att du tar emot och hanterar reklamationsanmälningar från Fläkt Groups svenska och utländska säljorganisationer genom exempelvis mail eller telefon men också genom kundbesök. Ärendet ska därefter dokumenteras i vårt reklamations- och hanteringssystem, följas upp via mail och telefon samt återkopplas avseende status till säljare och kunder.

Till denna tjänst söker vi dig med starkt kundfokus och hög problemlösningsförmåga. För att lyckas med uppdraget ser vi att du är initiativtagande, lyhörd och kan hantera utmanande samtal på ett professionellt sätt. Du är även flexibel och kan ta rationella beslut. Du ska kunna uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Bra kunskap i VBAS och Styrteknik är meriterande.

Dina kontaktytor i rollen är FläktGroups sälj- och serviceorganisationer liksom interna avdelnignar som agerar stödfunktion till reklamationsavdelningen.

Din profil:

Vi vill att du ska ha arbetat kundnära i cirka 3-5 år och har en gymnasial utbilning med inriktning mot teknik eller naturvetenskap.

Vi ser att du har bra förståelse för orderhanterings- och produktionsprogram. Har du även kunskap inom styrteknik är det meriterande men inte något krav.

Du talar och skriver svenska och engelska. Kan du även något ytterligare nordiskt språk och/eller tyska är det positivt i rollen.
Du har även god datavana och hanterar office-paketet väl.

Har du frågor? Kontakta oss!

• Peter Schorling, Reklamationschef, 036-193134, peter.schorling@flaktgroup.com

• Sofia Göransson, HR Business Partner, 036-19 31 03, sofia.goransson@flaktgroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fläktgroup AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024