Vi söker supportpersonal till retailbranschen

Arbetsbeskrivning

Poolia Väst Uppdraget startar så snart vi har rätt kandidat. Vi går igenom löpande urval så dröj därför inte med din ansökan. Arbetsuppgifter I arbetet som supportpersonal ingår att fungera som första kontakten mot Extendas befintliga kunder. Sevicedesken ansvarar för alla inkommande ärenden och säkerställer att de blir lösta utifrån de avtal som gäller mot kund. Kunder är butiker och butikskedjor runt om i Sverige och Europa. Du kommer att behandla felanmälningar, förfrågningar och liknande inkommande ärenden och hjälpa kunder med bästa möjliga teknisk support av Extendas olika datasystem. Ärenden av standardkaraktär kommer du att lösa direkt i first line, och vid djupare ärenden behöver man kunna ta till sig tillräckligt med information för att vidareförmedla ärendet till en backlinefunktion. Vidare kommer du att logga ärenden i ett ärendehanteringssystem och arbeta utifrån satta rutiner inom ramen för ITIL. Arbetet bedrivs via telefon. Arbetet är på heltid och kräver att du kan jobba skift då servicedesken är bemannad 24/7/365. Utbildning/erfarenhet Du som söker är servicemedveten och förstår att kunden står i centrum. Du kommunicerar på ett pedagogiskt och professionellt sätt och trivs med att arbeta via telefon. Du har lätt för förstå problem och förmedla lösningar på ett både enkelt och trevligt sätt. Som person är du kommunikativ, flexibel, noggrann och serviceminded. Vi söker i första hand dig som tidigare arbetat med teknisk support, first line helpdesk eller liknande. Har du erfarenhet av backlinesupport eller second line support är det meriterande. Du kan alternativt vara relativt nyexaminerad IT-student. Du har grundläggande IT kompetens, Windows och Officepaketet. Hårdvarukunskaper: dator och kringutrustning. Du har grundläggande nätverkskunskaper och felsökning, samt grundläggande SQL och databaskunskaper. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga språkkunskaper som franska, tyska eller finska är är meriterande då du hjälper företagets kunder över hela världen. Det är även meriterande om du har kompetens inom ITIL och gärna erfarenhet inom retailbranschen exempelvis som butiksbiträde. Förmåner Som "hyr-först"-anställd hos Poolia får du under en i förväg bestämd period ta del av alla förmåner som Poolias konsulter får ta del av. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Efter den i förväg bestämda perioden, och om både uppdragsgivaren och du som kandidat är nöjda, övergår anställning till uppdragsgivaren och du tar därmed del av uppdragsgivarens förmåner. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 oktober 2009
  • Ansök senast: 8 november 2009

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010