Vik administratör till HR-administration/reception

Vik administratör till HR-administration/reception

Arbetsbeskrivning

Att jobba för Socialförvaltningens HR-administration är inte som att jobba för vem som helst. Vi har många olika yrken och karriärmöjligheter att välja bland. Det är ett växande område och vi behöver mer personal i framtiden. Men kanske viktigast av allt är att du gör skillnad i andra människors liv.

Vi står för omsorg med mycket hjärta.

Vi söker en administratör på ett vikariat till vår administrationsavdelning med placering på Monarkhuset.


ARBETSUPPGIFTER
Vi servar verksamheter i Varbergs Socialförvaltning med administration och it-systemstöd. Vi bistår såväl chefer som övriga medarbetare med stöd, rådgivning, utbildning samt visst utredningsarbete efter de behov och önskemål som för närvarande finns. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en processinriktad organisation som arbetar utifrån ständiga förbättringar, vilket innebär att vi alla ansvarar för att löpandet följa upp och vidareutveckla verksamheten.

I din roll som administratör hos oss kommer du i första hand att utgå ifrån socialförvaltningens socialkontor i reception. Du kommer att svara i telefon, hantera post och vara en hjälpande hand till de personer som besöker Socialkontoret. Du kommer att stödja våra enhetschefer med att bereda anställningsavtal, hantera lönehantering men även fakturahantering ingår i den varierande rollen som administratör.

I en organisation i ständig förändring kan arbetsuppgifterna komma att förändras utifrån verksamheternas behov.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är under utbildning inom administration och/eller service eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Vi ser goda kunskaper i förvaltningens övriga interna system så som Personec, Procapita, Proceedo samt kommunens verksamhetssystem och ekonomisystem som meriterande.

Arbetet kräver att du är noggrann, stresstålig och att du har förmåga att skapa struktur i arbetet för dig och kollegerna.

Vi söker dig som vill vara med att hjälpa kolleger och chefer inom Varbergs vård- och omsorg. Du trivs i servicerollen och är duktig på att hantera människors förväntningar och behov.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du ingår i ett arbetslag som gemensamt ska erbjuda verksamheterna stöd.

Erfarenhet från uppräknade verksamhetsområden är meriterande


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Holmgren
0340-883 99
Kommunal, Skaf
0340-885 36
Åsa Briggert
0340-88376
Kommunal
0340-885 36
Miguel Carmenes
0340-884 18
Thomas Sönnby
0340-882 97
Peter Hultén
0340-62 74 07
Anne-Christine Göransson

Vision exp
0340-887 26 eller -887 75
SSR exp
0340-889 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Varbergs omsorg
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Engelbrektsgatan 15 VARBERG
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024