OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Öckerö kommun i Göteborgs norra skärgård; en kommun med tio bebodda öar, drygt 12 000 invånare, ett aktivt näringsliv och storslagen natur. ARBETSUPPGIFTER Informationsenheten utgör en stabsenhet och är en av fem enheter under kommunstyrelsen. Enheten är ett serviceorgan för såväl allmänheten som kommunförvaltningen och tillhandahåller kvalificerat administrativt stöd för myndighetsutövningen. Ingående verksamheter är medborgarkontor, informationsfunktion och kommunens IT-funktion. Chefen ansvarar för ledning och samordning av enhetens funktioner och har verksamhets-, personal- och budgetansvar för enheten. Befattningen är underställd kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER För anställningen relevant högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom offentlig verksamhet. Chefen för enheten förutsätts - ha ett genuint intresse för chef-/ledarskap - ha kunskaper om och intresse för kommunal förvaltning, informationsfrågor inkl. IT samt budget- och personalarbete - vara mål- och resultatinriktad - ha förmåga att kommunicera och samarbeta - ha god verbal och stilistisk förmåga Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.