OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun Centrala förvaltningen Administrativa enheten söker Vik.nämndssekreterare, heltid, fr o m mitten av januari 2010 - slutet av december 2010, ref nr 44/2009 Ansvar Vik.nämndssekreteraren är sekreterare i verksamhetsnämnden, beredningen för social- och fritidsfrågor, beredningen för kultur- och utbildningsfrågor samt i det kommunala handikapprådet och det kommunala pensionärsrådet.Vik.nämndssekreteraren är också back-up för de övriga sekreterarna vid behov. Vik.nämndssekreteraren är handläggande utredare för ärenden som lämnas i uppdrag av enhetschefen.Rapporterar till: Vik.nämndssekreteraren rapporterar till enhetschefen för administrativa enheten och ingår i administrativa enheten. Kvalifikationer: Rollen kräver god förståelse av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet samt en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter.Även god förståelse för de mekanismer som styr en offentlig verksamhet krävs.Rollen som vik.nämndssekreterare kräver att Du ligga steget före i frågor om den administrativa utvecklingen.Som vik.nämndssekreterare har Du förmåga att arbeta fram effektiva administrativa rutiner.Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.Du har också förmåga att kommunicera framgångsrikt på olika nivåer i organisationen.Rollen kräver god erfarenhet av att samverka/samarbeta med tjänstemän och förtroendevalda för att därigenom skapa och bygga helhetslösningar som gagnar den gemensamma administrativa utvecklingen.Du har erfarenhet av arbete som sekreterare i politiska organ och erfarenhet av utredningsarbete.Personliga egenskaper Den framgångsrike nämndssekreteraren har en personlighet enligt nedan: * är engagerad och delaktig i enhetens ansvar inom främst sekreterar- och registratorsfunktionen * är prestigelös * har god kommunikativ förmåga och social kompetens både internt och externt * är självständig under ansvar * har förmåga att arbeta processorienterat med utveckling av administrationen * är strukturerad och målorienterad * har ett stort intresse och engagemang för verksamhetens kvalitets- och utvecklingsfrågor Utbildning: Du har examen från studier i offentlig förvaltning på högskola som till exempel pol kandidat eller, den tidigare utbildningen, förvaltningssocionom.Kunskaper i förvaltningsrätt är ett krav. Övrigt Tjänsten omfattar heltid och är en visstidsanställning.Tillträde under januari månad 2010 eller enligt överenskommelse.Eftersom de flesta medarbetarna i administrativa enheten är kvinnor ser vi gärna manliga sökanden.Ange löneanspråk.Till ansökan ska bifogas personligt brev och CV(meritförteckning) Är Du intresserad av att arbeta som vik vik.nämndssekreterare, skicka in din ansökan så att den blir registrerad senast 12oktober 2009.Ange referensnummer 44 /2009.nr.0224-361 13.Heby kommun återsänder inte ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.