OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lärjedalen är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder med 24 400 invånare och drygt 1800 anställda där områdena Hammarkullen, Hjällbo, Eriksbo och Bergum-Gunnilse ingår. Stadsdelsnämnden ansvarar för skola, förskola, individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade samt fritid och kultur. I Lärjedalen bor människor med ursprung från ett hundratal olika nationer, vilket ger området en internationell prägel. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialsekreterare vars uppgift är att göra utredningar, uppföljningar samt bedömningar enligt LSS och SoL för barn, ungdomar och vuxna under 65 år. Finns därtill kunskap och erfarenhet av psykisk funktionsnedsättning är det en fördel. Du ska utifrån Din kunskap, kreativitet och iderikedom skapa förutsättningar så att personer med funktionsnedsättningar ges möjlighet att leva ett liv som andra. Du kommer att ingå i ett arbetslag med sex socialsekreterare där två enbart utreder personer med psykiska funktionsnedsättningar. KVALIFIKATIONER Socionomprogrammet eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap inom funktionshinderområdet samt vana av websotis. Vi vill att du skall vara lyhörd och utifrån ett helhetsperspektiv kunna lyssna in människors behov och ha en positiv inställning till att arbeta med varierande livssituationer. Du skall ha god samarbetsförmåga och anse att ett bra bemötande i alla situationer är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi försöker aktivt tillvarata de kvalifikationer som en jämn ålders- och könsfördelning samt en etnisk mångfald tillför verksamheten