Vik systemförvaltare och registrator Lerums kommun

Arbetsbeskrivning

Lerums kommun, med centralort Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 39.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Administrativa enheten är placerad under Sektor infrasupport. Sektorn har till uppdrag att genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll möjliggöra för kommunens verksamheter att fokusera på sina kärnuppdrag. På sektorn finns kompetens inom upphandling, personalfrågor, information, ekonomi, måltidsservice, ärendehantering och annan administration. De två sistnämnda delarna utgör administrativa enheten.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Lerum nära buss och pendeltåg. Du sitter i ett öppet landskap tillsammans med kollegor från enheten och sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande systemförvaltare/registrator på administrativa enheten, Sektor infrasupport, arbetar du med grundförutsättningarna för den demokratiska processen i Lerums kommun. Du kommer att ingå i ett team för förvaltningens gemensamma dokument- och ärendehantering tillsammans med kommunarkivarie, administratör och assistent. Tillsammans arbetar ni för ett öppet Lerum med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.

I tjänsten som systemförvaltare/registrator ingår bl a:
- Support, drift, underhåll och utveckling av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina (i samverkan med konsultpartner för systemet).
- Utbildning av nya användare i systemet.
- Behörighetsadministration i systemet.
- Lämna ut allmänna handlingar och svara på frågor från anställda och allmänhet.
- Registrera och kvalitetsgranska ärenden i ärendehanteringssystemet.
- Vara ett stöd till handläggare i ärendehanteringsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar och nätverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att ge stöd, service och driva utveckling.

Erfarenhet och kompetens:
- Du har högskoleutbildning/motsvarande.
- Du har goda kunskaper om offentlig förvaltning.
- Du har egen drivkraft och utvecklingsinriktat arbetssätt.
- Du är noggrann och pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt.
- Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


ÖVRIGT
Ansökningstiden går ut den 30 juni. Den fortsatta processen med intervjuer kommer i huvudsak ske med start den 11 augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jakob Rydén
0302-521499
Birgitta Ludvigsson
0302-521130
Stina Schill
0302-52 12 51
vikarierande chef administrativa enheten Daniel Kindstedt
0302-521243

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Administrativa enheten Lerum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Årsarbetstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-09-15 September. , upphör: 2015-08-31 Föräldravikariat Vikariatet är anpassat till ordinarie befattningshavares föräldraledighet. Eventuell förlängning.
  • Publicerat: 21 juni 2014

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

None
Lerum, 44380

Liknande jobb


IT-specialist applikationsförvaltning

1 juni 2024

Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024