Vikariat Upphandlare till Upphandlingsenheten

Vikariat Upphandlare till Upphandlingsenheten

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för affärer? Då har vi jobbet för dig.

Upphandlingsenheten ingår i Regionstaben under ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1,5 miljarder kronor per år.

Vi är för närvarande ett gäng på 18 medarbetare inom enheten. Fördelat på avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor och enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill prova på jobbet som upphandlare eller som bara har ett stort intresse för affärer. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster. Den vi söker kommer att upphandla förbrukningsprodukter av sjukvårdskaraktär till vårdens verksamheter samt till viss del hantera avtalsuppföljning. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika verksamheter inom Region Jämtland Härjedalen. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov och samtidigt anpassa detta till LOU.

Arbetet innefattar allt från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och till viss del uppföljning av avtal. Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med expertgrupper från organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar i interna och externa nätverk samt i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är leg sjuksköterska, eller har en högskoleutbildning inom omvårdnad, alternativt annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning med inriktning inom intensivvård och anestesi är meriterande. För uppgiften behöver du ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.

Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, systematisk, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

30 maj 2024

Procurement Specialist

30 maj 2024