OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RKB Assistans är en ideell förening som är arbetsgivare till medlemmars personliga assistenter. RKB Assistans har idag 49 medlemmar spridda över hela Sverige och ca 350 anställda personliga assistenter. Medlemmarna är beviljade personlig assistans vilket ger dem rätt att själva bestämma över vilka som ska anställas, arbetsinnehåll mm. Kooperativets uppgift är att bistå med administrativa göromål t.ex utbetalning av löner,redovisning till myndigheter och att vara arbetsgivare till personliga assistenterna. RKB Assistans satsar på utbildning för arbetsledare och personliga assistenter, tex personlig assistans grund /fortsättning, arbetsmiljö,första hjälpen och brandskydd. Alla anställda erbjuds även möjlighet till friskvård. Mer information om RKB Assistans finner du på www.rikskooperativet.m.se Som biträdande arbetsledare kommer du att arbeta hos en brukare som har en grupp personliga assistenter om 8 anställda. Dina uppgifter kommer bla att bestå av, administrativa uppgifter, schemaläggning vikarieanskaffning, rekrytering,. kontakt med brukarens godman. Du ska även agera som ett stöd för arbetsgruppen i deras arbete, detta för att uppnå en god arbetsmiljö. Som person är det av vikt att du har erfarenhet av ledarskap, att du är ansvarfull och förtroendeingivande. Du får gärna ha erfarenhet av konflikt och krishantering.Har du dessutom vårderfarenheter är detta ett plus då brukaren som assistenterna jobbar hos är ms sjuk. Du kommer att behöva besöka arbetsplatsen regelbundet varje vecka.