Vikarierande administratör, Omsorgsförvaltningen

Vikarierande administratör, Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Tjänsten som vikarierande administratör är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stöd.

Välkommen med Din ansökan!

Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande administratör kommer du att vara en nyckelperson för hantering av fakturor, diarieföring och arkivering. I tjänsten ingår även att vid kollegors frånvaro arbeta med t ex receptionsarbete, avgiftshandläggning och som nämndsekreterare. Du kommer också att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom löpande administration.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör på Omsorgsförvaltningen behöver du kunna arbeta självständigt och vara flexibel. Som person är du initiativkraftig och har ett öga för att se vad som behöver göras. Du är serviceinriktad, strukturerad och har god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt.
Vi söker dig som har minst adekvat eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha goda datakunskaper i Office-paketet. Du har god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och i skrift.

Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024