Vikarierande ekonomi- och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomi- och löneadministratör för ett föräldravikariat
Vår nuvarande ekonomi- och löneadministratör ska vara föräldraledig med start december 2020 och vi söker därför en driven och ambitiös vikarie.
Eda Bostads AB är ett helägt kommunalt bolag med uppgift att främja bostadsförsörjningen i Eda kommun, bygga och förvalta fastigheter för kommunens förvaltning, samt kommersiell service. Vi har lägenheter och lokaler på flertalet orter i kommunen, med största delen koncentrerad till Charlottenberg, Åmotfors och Koppom, medan det i Skillingsfors finns ett mindre antal. Bostadsbeståndet är varierat med allt från traditionella hyreshus till enfamiljsvillor. Lokalbeståndet består bland annat av affärs-och kontorslokaler.


ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomi- och löneadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Huvudsakligen kommer arbetet bestå av:
• Löner
• Registrering av in- och utbetalningar
• Fakturabetalningar
• Bokföring
• Protokoll
• Fakturering
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
Företaget sköter även vissa arbetsuppgifter för Eda Energi AB, ett kommunalägt fjärrvärmebolag.
Arbetet kräver att du är strukturerad och kan jobba självständigt, samtidigt är du är flexibel och klarar av att arbeta med olika uppgifter och har lätt för att se vad som behöver göras.
Du rapporterar direkt till ekonomichefen.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare arbetat med lönebearbetning och avtalstolkning anses det meriterande.
Du bör ha lätt för att uttrycka dig i svenska, i både tal ock skrift. Vi utvecklar nu våra IT hjälpmedel vilket innebär att du måste ha datorvana.
Inom Eda Bostads AB är alltid hyresgästen i fokus, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, ansvarstagande och kreativ. Det är stor vikt att du trivs i mötet med människor och att du har social kompetens då du är bolagets representant i mötet med våra hyresgäster.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Uthyrningsansvarig Hans Helldin
0571-28168
VD Hans-Peter Olsson
0571-28166 0705866589

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda Bostads AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2020
  • Ansök senast: 9 oktober 2020

Besöksadress

Backgatan 2
None

Postadress

None
CHARLOTTENBERG, 67332

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024