Vikarierande enhetschef, personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Har du funderat på att i framtiden arbeta som chef inom offentlig verksamhet? Nu har du möjligheten att få prova på ett spännande och utmanade arbete som enhetschef inom personlig assistans.

Till din hjälp finns erfarna kollegor samt duktiga administratörer och tillsammans löser ni utmaningarna. Du får möjligheten att från grunden bygga upp ett team som skall utföra assistans i hemmet hos ett mindre barn.


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi skall under hösten starta upp ett större ärende med ett tiotal anställda assistenter. Arbetet med att rekrytera till detta ärende har redan påbörjats och löper på under sommaren. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att slutföra rekryteringen och att tillsammans med vårdgivare och vårdnadshavare planera för utbildning av assistenterna och introducera dessa. När tid finns så stöttar du de andra 4 enhetscheferna för att så småningom få ta över ytterligare något eller några ärenden.

Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, LSS-verksamhet, personlig assistans, HVB eller arbetsledning/chefsbefattning/handläggning inom motsvarande.

Du har gymnasial utbildning med erlagd examen och vi ser gärna att du har någon typ av eftergymnasial utbildning inom ledarskap, vård och omsorg eller socialtjänst.

Arbetet kräver körkort kategori B samt datavana. Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Vi använder oss idag bland annat av Intraphone för att registrera assistanstiden, Besched för löneadministrationen och VIVA för den sociala dokumentationen. Vana från att ha arbetat i dessa system är meriterande.

Som person är du bra på att kommunicera och samverka, är lösningsfokuserad och prestigelös.

 

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.


Övrigt
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka så (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024