Vikarierande handledare till daglig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Arbete och utveckling är kommunens enhet för daglig verksamhet inom ramen för LSS och daglig sysselsättning och praktik inom SoL.

Enheten består av flera olika verksamheter för deltagarna där varje verksamhet har sin unika profil men som anpassas efter individens behov.

Här arbetar stödpedagoger och handledare med ett tydligt fokus på individens behov i centrum utifrån aktuella genomförande- eller handlingsplaner och med ett övergripande mål att insatsen ska utveckla individens möjligheter till arbete på kortare eller längre sikt.

Vi söker nu en medarbete för ett vikariat i sex månader då en kollega kommer att vara tjänstledig. Arbetstiden är förlagd till dagtid vardagar. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig via kontaktuppgifter nedan.

 

Arbetsuppgifter
Som handledare är du med och stöttar deltagare i att utföra olika arbetsuppgifter eller aktiviteter. Uppdrag kan utföras både i egna lokaler och ute hos kund, som då är i kommunens ordinarie verksamheter. Uppgifterna ska vara meningsfulla, utvecklande och stimulerande för våra deltagare och som handledare har du ett nära samarbete med stödpedagoger, arbetsmarknadskonsulter och övriga handledare.

Du kommer att stötta och medverka till att deltagare utvecklas som individ och i grupp utifrån aktuell genomförande- och handlingsplan som du medverkar till att upprätta och följa upp.

Det ingår i ditt uppdrag att dokumentera nödvändig information i vårat verksamhetssystem samt att aktivt delta i kvalitets- och utvecklingsarbetet av vår verksamhet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en komplett gymnasial utbildning om minst tre år eller motsvarande kunskapsnivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt har genomfört påbyggnadsutbildningar inom autism, MI, socialpsykiatri, Case Management, Supported Employment eller annat som bedöms vara relevant för uppdraget.

Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat inom daglig verksamhet samt erfarenhet av att arbeta med människor med olika funktionsvariationer och psykisk ohälsa.

Förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska är ett krav samt god datavana och grundläggande kunskaper i Office 365.

 

Övrigt
Körkort B är ett krav för anställning.

Motorsågskörkort och/eller röjsågsutbildning är önskvärt.

 

Förmågor och färdigheter
Vi söker en serviceinriktad person som har förmåga att samverka med andra personer och skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Vi ser också att du har förmåga att se och förstå verksamhetens behov, kunna se olika samband, kunna planera strategiskt samt att du kan ta initiativ till utveckling. Du är en person som kan ta ansvar för verksamheten och din egen och andras arbetssituation.

Du bör vara kreativ och ha förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du bör kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du arbetar för hållbara lösningar.

 

 

 

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 592 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL med flera.

Mora kommun


Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html


För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/


Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.


Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


12 december 2023

Handledare inom Socialpsykiatrin -Stöd i Boende Väster

Handledare inom Socialpsykiatrin -Stöd i Boende Väster

3 maj 2024