Vikarierande hyreskoordinator

Arbetsbeskrivning

Malmö Studenthus är ett nyrenoverat studentboende med 665 små och fräscha lägenheter som vi hyr ut till Malmös studenter. Fastigheten som är på ca 25.000 kvadratmeter inrymmer också ett gym och en restaurang. Vi är en liten arbetsgrupp och i denna blir du en nyckelperson i rollen som hyreskoordinator!

Vi arbetar hela tiden med att vara det bästa studentboendet och i den processen är du en viktig nyckel i att komma med egna initiativ och idéer kring marknadsföring, försäljning, aktiviteter, kundvård eller interna processer. Vi vill att du ska ha förmågan att se förbättringsmöjligheter i vår organisation internt och externt och vara med och genomföra sådana förändringar.

I vårt dagliga arbete är vi tillgängliga och lyhörda för våra hyresgästers behov. Vi hanterar hyresgästernas frågeställningar på ett flexibelt och snabbt sätt och hittar den bästa lösningen i varje specifik situation. Stämningen är familjär och vi strävar efter att nå en långvarig och nära kundrelation med varenda hyresgäst.

Vårt BoService-kontor är öppet måndag till fredag kl.9-17 och då är det ditt ansvar att bemanna det. Du utför dina administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du hjälper de hyresgäster som kommer in på kontoret. Du ansvarar självständigt för hela uthyrningsprocessen från lägenhetsvisning till ekonomiska kontroller och kontraktsskrivning samt alla de frågor som kan dyka upp under hyresgästens boendetid.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter, eller intresse av att arbeta med försäljning, marknadsföring och kommunikation. Om du tidigare har arbetat med uthyrning och fastigheter är det ett stort plus men det är viktigt att du kan ta dessa erfarenheter och tänka i nya banor. Det är en fördel om du har kunskap i hyresjuridik. Du måste ha ett par års erfarenhet av arbete i någon servicebransch.

Som person är du strukturerad eftersom du själv planerar såväl din egen som fastighetsskötarnas och vissa externa leverantörers dagar. I detta arbete kan det vara en fördel att ha viss teknisk förståelse. Du ska kunna hantera en mycket varierad arbetsbelastning som stundtals är hög med skarpa deadlines. Du får gärna vara tävlingsinriktad och drivas av att nå uppsatta mål.

Krav:
Flytande i tal och skrift på engelska och svenska.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från Servicebranschen.
Goda datorkunskaper.

Meriterande:
Relevant eftergymnasial utbildning inom service, fastighet, administration, ekonomi eller liknande.
Kunskap om hyresjuridik.
Kunskaper i Excel.
Erfarenhet från arbete i ett fastighetssystem eller annat datorsystem.
Språkkunskaper.
Teknisk förståelse.

Övrigt:
Heltid 100 %, Måndag-Fredag kl.8-17. Vikariat för vår ordinarie hyreskoordinator som ska vara föräldraledig. Preliminär start 18:e augusti och 8 månader framåt. Det kan finnas möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning. Vi tar endast emot ansökningar som skickas till tannia@malmostudenthus.com. En komplett ansökan innehåller cv och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2014-07-06. Vi behandlar ansökningarna löpande men du bör finnas tillgänglig för en intervju under v.28.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MALMÖ STUDENTHUS AB Malmö
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 13 juni 2014

Besöksadress

Thomsons väg 32A
Malmö

Postadress

None
Malmö, 21372

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024