Vikarierande kommunikatör till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kommunikatör för ett vikariat, till avdelningen för kommunikation. Kommunikationsavdelningen ansvarar bland annat för myndighetens kommunikationskanaler, såsom digital arbetsplats (intranät), extern webbplats, pressrum och sociala medier. Avdelningens medarbetare finns både i Kalmar och Stockholm.

E-hälsa är ett spännande område som handlar om att skapa ett välfungerande informationsutbyte inom vård och omsorg. Vi erbjuder en utvecklande och kommunikationsintensiv verksamhet som kräver ett öppet förhållningssätt. Vi arbetar enligt en redaktionsmodell där vi förväntas både kunna ta ett stort mått av eget ansvar och samtidigt samarbeta för att genomföra vårt gemensamma uppdrag. Inom redaktionen arbetar vi såväl strategiskt som operativt.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom kommunikation med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
I denna roll kommer du främst att arbeta som skribent för våra digitala kanaler så som intranät och externwebb samt sociala medier men även arbeta med bilder och rörligt material. Du kommer även att planera, genomföra och följa upp myndighetens kommunikationsarbete med tillhörande kommunikationsplaner.

Du är en skicklig skribent som rör dig obehindrat mellan olika kanaler och plattformar. Du är van att nyhetsvärdera samt kommunicera till olika målgrupper och mottagare, interna såväl externa. Arbetet förutsätter att du trivs med att vara drivande, du har en god förmåga att på egen hand analysera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån angivna ramar och riktlinjer. Vidare har du förmågan att kunna växla mellan ett planerat och händelsestyrt arbete. 

Tillsammans med dina kollegor, som idag är tolv till antalet, samverkar och stödjer ni verksamheten i olika kommunikationsfrågor och de kommunikationsbehov som uppkommer. 

Vi söker dig som har:

• högskole- eller universitetsutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik.
• minst tre års erfarenhet av kommunikation med inriktning på digital kommunikation och/eller journalistik.
• erfarenhet av arbete i publiceringsverktyg. 
• erfarenhet av arbete med sociala och rörliga medier.
• ett arbetsprov (valfritt text/bild) att dela med dig av.
• goda kunskaper i det svenska språket, både tal och skrift.

Som person är du självgående, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du som söker är strukturerad och kvalitetsmedveten.

Meriterande för tjänsten är:

• erfarenhet av kommunikationsarbete på svensk myndighet.
• erfarenhet av redaktionellt arbete.
• erfarenhet av SiteVision och/eller Episerver.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som till exempel friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Du ansöker genom att skicka in cv och personligt brev. Senare i processen kommer vi vilja ta del av dessa handlingar/dokument:


• Giltig ID-handling.
• Anställningsintyg/betyg, utbildningsbetyg och kursintyg, i original.
• Referenser.

Anställningen är en visstidsanställning som sträcker sig från den 1 februari till och med 31 december 2021. Placering för anställning är i Kalmar, arbetet kan innebära tjänsteresor.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid att leva! Vill du veta mer om hur det är att bo i Kalmarsundsregionen, läs här; https://kalmarsundsregionen.com/

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef, Jenny Hellgren, enhetschef på redaktion och analys, tel 010-458 62 41, hr-specialist Terése S Carlstedt, tel 010-106 08 32, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast måndagen den 14 december 2020!

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Sökord: kommunikatör, webbpubliceringsverktyg, filmredigering, journalist, skribent, head of content, kommunikation, digital marknadsföring, CMS, Content Management System, wordpress.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 14 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024