Vikarierande kommunvägledare till kontaktcenter i Håbo kommun ref 2786

Vikarierande kommunvägledare till kontaktcenter i Håbo kommun ref 2786

Arbetsbeskrivning

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

 

Det ska vara enkelt att komma i kontakt med kommunen och få svar på sina frågor. I kontaktcenter jobbar fem kommunvägledare med att ge information, vägledning och rådgivning om kommunal verksamhet och service.

Nu söker vi en vikarierande kommunvägledare till Håbo kommuns kontaktcenter.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden. Detta sker genom telefonkontakt, e-post, chatt och genom personliga besök i kommunhuset. Exempel på uppgifter är:


• Ge allmän samhälls- och kommuninformation
• Ta emot ansökningar och anmälningar.
• Hjälpa till att fylla i blanketter.
• Ge support till e-tjänster.
• Hantera synpunkter och felanmälningar.
• Ärendehandläggning enligt överenskommelse med förvaltningarna.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundservice, kommunal eller annan offentlig verksamhet. Du är en erfaren datoranvändare, är mycket van vid informationssökning och att arbeta med IT-baserade verksamhetssystem. Du får gärna ha högskoleutbildning med samhällsinriktning men annan utbildningsbakgrund kan också bedömas som lämplig.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är en lugn och stabil person som arbetar fokuserat och är kontrollerad i stressituationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och förstår värdet av teamarbete. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens. Du har lätt att ta in information och förmedla den till andra. Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.

Språk
Goda kunskaper svenska och engelska.

Sysselsättningsgrad
Tjänsten är en  tidsbegränsad heltidsanställning från 10 maj eller efter överenskommelsenti till 31 augusti med möjlighet till eventuell förlängning. 

Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 5 maj 2021. Inkomna ansökningar behandlas fortlöpande och kallelse till intervju kan komma att ske före ansökningstidens utgång. Vi sköter rekryteringsarbetet själva och avsäger oss all kontakt med rekryteringsbolag.


Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Håbo kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 21 maj 2021

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

3 maj 2024

Administratör

3 maj 2024

3 maj 2024