Vikarierande Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kontaktcenter i helt nybyggda lokaler i kommunhuset är "vägen in" för medborgare att möta våra kompetenta Kommunvägledare för kontakt och vägledning i ärenden och frågor.

Ambitionen är att medborgare ska få direkt svar på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Kontakcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare och företagare.



 

Arbetsuppgifter
Lysekils kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

Som Kommunvägledare är du i daglig kontakt med människor via besök, telefon, e-post och sociala medier. Du informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda medborgare i ärenden och frågor med koppling till kommunen och dess förvaltningar och verksamheter. Kommunvägledaren ger service till medborgare och besökare men är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom: service, kommunikation eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete eller likvärdigt arbete med service och kundkontakt.

Du är en serviceinriktad, lösningsorienterad, flexibel och lyhörd person som kan se varje persons unika behov som har kontakt med kommunen. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss kommunvägledare. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du trivs med högt tempo och har en förmåga att ha många bollar i luften.

Det viktigaste i rollen är att erbjuda alla personer som på ett eller annat sätt har kontakt med kommunen bästa tänkbara service. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar lyfter du tillsammans med dina kollegor mötet med människor till högsta nivå. Du är ansiktet utåt och som navet internt.


Vi söker dig som

- Har mycket god datavana och förmåga att jobba i många verksamhetssystem
- Tycker kommunikation är viktigt och har förmågan att planera, utforma, sprida och förvalta information- och kommunikationsinsatser.
- Har god förmåga att kommunicera både i tal och text
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska och gärna fler språk


Vi jobbar i system såsom Artvise, Trio, EDP Vision, Ciceron, Raindance, Proceedo, Geosecma. Erfarenhet från dessa system är meriterande.

 

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

 
Villkor
Vi söker två Kommunvägledare

- Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
- Vikariat på heltid under cirka 1 år. Tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2021-02-28.





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024