Vikarierande konsultchef, Södertälje

Vikarierande konsultchef, Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Går du omkring och längtar efter ett jobb där du får utlopp för ditt stora intresse för människor?
Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du dessutom bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Bra! Då ska du läsa vidare - kanske är det precis just du som är vår nya kollega och viktiga pusselbit! Vi söker nu en kommunikativ och flexibel spindel i det nät som är vår spännande bemanningsverksamhet Randstad Inhouse Services.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som Konsultchef hos oss på Randstad Inhouse Services ( intern refererar vi till er som Account specialists) kommer du få en mycket viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av våra fantastiska konsulter!
Du kommer att  jobba nära ett gäng härliga kollegor i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra Inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater, ute hos kunden i fråga, och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård i deras verksamhet.
Du är den som svarar för en nära och välfungerande dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för våra kandidater och medarbetares upplevelse av rekryteringsprocessen och anställningen hos oss. 
Du jobbar tillsammans med en andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders spännande vardag.

Ansvarsområden
Som Konsultchef kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av skickliga konsulter.
• Annonsering, screening och urval.
• Personalärenden som rör våra medarbetare,för exempel; utveckling, sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera...

 ...kort sagt en mångfacetterad roll med kund, affär och medarbetare i fokus!

Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och är ett föräldravikariat med omgående start och slutdatum 2022-02-28. 

Kvalifikationer
Krav:
 Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom Personal & arbetsliv, ekonomi, management eller motsvarande. 
Du har någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service i kombination. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av bemanning, rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare. Har du arbetat med bemanningslösningar hos konsultintensiva verksamheter är även det meriterande.
Då vi är ett globalt bolag möter vi en hel del kunder, kandidater och kollegor som pratar både svenska och engelska. Därför är det en förutsättning att du kan kommunicera väl i både tal och skrift på båda språken. 

Personliga egenskaper:
 Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad har ett starkt intresse för att bygga välfungerande relationer som består och frodas över tid. 
 Du har en stark samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker ihop. På Randstad tror vi nämligen att 1+1 blir 3, och att vi vägen till framgång  är att gå tillsammans. 
Du har ett helhetsperspektiv och analytiskt förhållande till affärer. Du är intresserad av att förstår vad våra varje handling får för effekt på vår verksamhet som helhet, och vilken bit som är din i Randstadpusslet. 
Du är flexibel. Vi ser att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig  själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du  tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2020-12-31.

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan innehållande CV och personligt brev redan idag!

Observera också att urvalsprocessen kan komma att påverkas av stundande julledigheter.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR ansvarig på deltid

HR ansvarig på deltid

7 maj 2021

Konsultchef till OnePartnerGroup

Konsultchef till OnePartnerGroup

7 maj 2021