OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landshypotek är Sveriges jord- och skogsägares kreditinstitut.Varje kund är samtidigt medlem i Landshypotek, ekonomisk förening och får del av överskott och möjlighet att påverka verksamheten.Vi erbjuder ekonomiska helhetslösningar för alla som äger eller är på väg att köpa en jord- eller skogsfastighet.Idag har vi drygt 52 000 kunder och vår totala kreditvolym uppgår till 50 miljarder kronor.Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2010-09-13 till 2011-12-31 Arbetsuppgifter Som receptionist är du företagets ansikte utåt och är ofta den första kontakten för Landshypoteks kunder när du tar emot besökare och ger personlig service via telefonen. Funktionen innebär att sköta telefonväxeln för hela Landshypotek och receptionen för huvudkontoret på Strandvägen 1.Vidare ingår olika typer av arbetsuppgifter som olika avdelningar vill ha hjälp med.Det kan t.ex. vara utskick i samband med aktiviteter.Du ansvarar för att under kontorens öppettider vara tillgänglig på telefon och för huvudkontorets del vara tillgänglig i receptionen. Som receptionist blandar du därmed arbetsuppgifterna med service och administration.Du kommer t.ex. att - Ta emot och välkomna besökare - Ansvara för växel och telefon samt hantera kundsamtal kring medlemsfrågor - Arbeta med administrativa uppgifter Personlig profil Som person är du social och har en glad och positiv attityd.Du är initiativrik, serviceminded samt ansvarstagande.Du är stresstålig och kommunicerar med kunderna på ett pedagogiskt sätt.Du är vidare en bra lyssnare och trivs med att arbeta i grupp.Du har också förmåga att prioritera.Att arbeta i reception betyder mycket eget ansvar och därför är alla dessa egenskaper viktiga och värdefulla.Du gillar att ge bästa möjliga service.Funktionen rapporterar till Ekonomi- och finanschefen.Utbildning Dokumenterad erfarenhet/utbildning från växel/receptionsarbete.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?