Vikarierande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi skapar mer än dryck.Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder.Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet.Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.Huvudkontoret finns i Stockholm.På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten. Avdelningen Teknik & Service söker nu en vikarierande supporttekniker från och med den 1 december och minst ett år framåt.Som supporttekniker bistår du Carlsberg Sveriges kunder att på bästa sätt få hjälp med sina felanmälningar med rätt prioritet.Det innebär att ta emot ärenden, öppna ticket i ett ändamålsavsett ärendesystem och att övervaka att ärendet fortskrider enligt plan och eskalera ärendet till supportchef om så behövs.Arbetsuppgifter: .Leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer .Svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker .Koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker .Hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem, såsom RESLINK med mera .Ta emot och registrera säsongsöppningar och stängningar av kundanläggningar .Hantera och besluta runt kylskåpsärenden på rekommendation av säljare avseende reparation, skrotning och utbyte .Ta fram statistik till sälj på kundnära uppgifter om service och akutärenden Profil: .1-3 års erfarenhet av arbete med kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet..Dokumenterad administrativ erfarenhet och noggrannhet .Starkt kundintresse och viljan att hjälpa kund .Ha mycket god PC-vana, behärska MS Office paketet .Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift .3-årig tekniskt gymnasieutbildning eller motsvarande Som person ska du ha förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon.Prioritera och agera efter situationen.Det är viktigt att du är beslutsam, god lyssnare och ha förmågan att arbeta under tidspress med olika personlighetstyper.Vidare ska du vara glad, positiv och trivas med att hjälpa kunden.Dina kontakter kommer att bestå av Carlsberg Sveriges kunder, Innesälj, Kund & Sälj, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.Du rapporterar till Technical Support Manager.Du är välkommen med din ansökan senast 30 september.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Rimmerfeldt
+46 737 01 24 28

Sammanfattning

Besöksadress

Årstadvägen 1
None

Postadress

Box 164
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024