Vikariesamordnare/Städ

Vikariesamordnare/Städ

Arbetsbeskrivning

Servicekontoret söker en kombinerad vikariesamordnare/städ som är flexibel, noggrann, administrativ, kommunikativ och lösningsorienterad med förmågan att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Tjänsten är en heltidstjänst på 100% med tänkt fördelning vikariesamordning 50% och städ 50%. Då fördelningen kan variera beroende på behov, är din flexibilitet och prioriteringsförmåga viktig.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
I denna tjänst samarbetar du med och stöttar enhetschefer och personal. Din roll innefattar allehanda rekryterings- och personaladministrativa uppgifter. Du kommer ansvara för den dagliga personalplaneringen samt att vara enhetschefer behjälplig med bland annat schemaplanering, omfördelning av personal, registrera/lägga in i personalsystemet Personec,
Fokus kommer att vara tillsättning av korttidsfrånvaro samt längre planerade ledigheter vid enheterna. Du kommer då att arbeta med rekryteringsverktyget Time Care Pool samt tidrapporterings- och personalsystem. Vikariesamordnaren ansvarar för hela rekryteringsprocessen av timvikarier. Övriga arbetsuppgifter är utbildning av vikarier, introduktion och uppföljning.
Arbetet ska präglas av kunskap och erfarenhet om verksamhetens krav och behov så att resurserna nyttjas så effektivt som möjligt samtidigt som god service och kvalité ska uppnås.
Du ska kunna arbeta ansvarsfullt med de uppdrag som gäller för varje unikt vikariebehov. Att föra en tydlig och rak kommunikation samt beordring av personal ingår i arbetsuppgifterna.
Som städare ansvarar du för ett städområde med alla ingående städmoment. Du arbetar utifrån fastställd manual och sköter egenkontrollen.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har eftergymnasial utbildning inom HR och har erfarenhet av arbete inom HR som arbetsgivaren finner tillräcklig. God kännedom om arbetsrätt (framför allt kopplat till arbetstids- och arbetsmiljölagen) är viktigt för uppdraget. Du har dokumenterad erfarenhet inom yrkesområdet och känner dig trygg i din yrkesroll.
Du har även erfarenhet från arbete inom städ.
Som person är du ambitiös, flexibel, noggrann, har hög service- och energinivå, är självständig och positiv. Du har ett trevligt bemötande samt god datavana.
Din förmåga att planera och prioritera är viktig då du kommer att ha flera arbetsuppgifter pågående samtidigt. Eftersom arbetet kräver samarbete/samverkan med olika personer krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är lugn och stabil i pressade situationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är meriterande.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommunkoncern
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Liknande jobb


Kandidatansvarig student

Kandidatansvarig student

25 september 2020