Vill du arbeta för att trygga barns uppväxt?

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.
Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 450 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Individ och Familjeomsorgen söker dig som vill vara med och påverka barns utveckling. Vi behöver dig som socialsekreterare, till Barn- och Ungdomsenheten. Här jobbar barn/ungdomshandläggare tillsammans med två förste socialsekreterare, socialsekreterare för ensamkommande, mottagning familjehemssekreterare, familjebehandlare, metodhandläggare och en administratör.

Vi behöver även en socialsekreterare för mottagning, där du tar emot anmälningar och ansökningar avseende barn och unga samt gör skyddsbedömningar och förhandsbedömningar.

Vi arbetar utifrån BBIC. Vi arbetar aktivt tillsammans för att hitta lösningar för barn, ungdomar och familjer i hemmiljö. I arbetet ingår också att arbeta förebyggande i samverkan med andra samhällsaktörer.

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Egenskaper:
Personlig mognad och flexibilitet är viktig för tjänsten. Du är som person mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att både arbeta självgående och i nära samverkan med andra.

Kunskaper:
Du är kunnig och engagerad inom området och har goda kunskaper om socialtjänstlagen.
Du kan omvandla dina teoretiska kunskaper till praktiskt arbete i möte med klienten.
Du har datavana och har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Körkort B erfodras
Vi ser gärna att du arbetat några år som socialsekreterare inom individ och familjeomsorgen med barn och deras föräldrar. Erfarenhet av BBIC är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Rekrytering sker löpande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen Mora
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 maj 2016

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


13 maj 2024

Socialsekreterare till myndighet äldre

Socialsekreterare till myndighet äldre

13 maj 2024

13 maj 2024