Vill du arbeta med materialförsörjning till infrastrukturprojekt?

Arbetsbeskrivning

Som materialplanerare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.


Vill du arbeta med materialförsörjning till infrastrukturprojekt?

Arbetsuppgifter

Trafikverkets logistikavdelning har en omsättning på cirka 3 miljarder kronor och vi är cirka 80 anställda i Nässjö och Sannahed. Som logistikstöd till både nybyggnationer och underhåll av befintligt järnvägs- och vägnät säkrar vi försörjningen, ansvarar och samordnar flödet i hela logistikkedjan från leverantör till entreprenör. Vi har en nationell syn på Trafikverkets totala behov av material tex spårväxlar, räler och övrigt material som möjliggör en fungerande infrastruktur. Vi tror att en tidig dialog med våra samarbetspartners är nyckeln till framgång för alla parter. Som materialplanerare är du Trafikverkets logistikrepresentant gentemot leverantören. Arbetet innebär att styra och hålla samman de operativa och administrativa kontakterna med leverantörerna för att säkerställa försörjningsflödet för det sortiment som du har ansvar för. Du ansvarar för materialstyrning, prognoser, beställningar och uppföljningar och är med och driver förbättrings-/utvecklingsarbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
. Styra material och planera leveransvägar utifrån beställarens behov
. Ställa in och underhålla parametrar i vårt affärssystem M3 för att styra det logistiska flödet av artiklar
. Optimera köpmängd, köpfrekvens, säkerhetslager och totallager för de artiklar du ansvarar för
. Delta vid framtagning av förfrågningsunderlag inför upphandling av artiklar tillsammans med tekniker och inköpare
. Följa upp och analysera leverantörernas leveransprecision
På logistikavdelningen så kommer du att tillhöra enhet Planering. Enheten planering ansvarar för att säkra tillgängligheten av tekniskt godkänt material (TGM) i syfte att tillgodose beställarens behov både på kort och lång sikt. Vi är också ett affärsstöd till Trafikverkets projekt där vi är med i ett tidigt skede inför projektstart för att säkra projektens logistiska behov samt för att få information kring projektens materielbehov. Vi är 17 st på enheten som består av rollerna materialplanerare och projektlogistiker. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Nässjö
Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten ett fåtal gånger per år. Detta innebär att man ska finnas tillgänglig på en jourtelefon efter arbetstid för att kunna svara på frågor och hantera akuta materialbeställningar.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade till 24 november och kommer att genomföras via Skype.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Vi söker dig som har en analytisk problemlösningsförmåga och som kan navigera dig fram i komplexa sammanhang. Du är strukturerad, drivande och självgående samt har en god kommunikationsförmåga då en stor del av ditt arbete innefattar kontakt med leverantörer samt andra kontakter internt inom Trafikverket.
Vi söker dig som
har universitets- eller högskolutbildning 180hp (120p) med inriktning mot, eller i kombination av, logistik, teknik, ekonomi eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
Har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet där ditt huvudområde har varit materialplanering/ operativt inköp
har erfarenhet av att arbeta i affärssystem
har goda kunskaper i officepaketet
har körkort för personbil
har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Inköp och logistik har du möjlighet att påverka effektiviteten, innovationen och produktiviteten i Sveriges transportsystem. Du är en del av den största beställaren i branschen, med en årlig uppdragsvolym på närmare 60 miljarder kronor. Tillsammans med dina kollegor driver du värdeskapande förändringar och bidrar till nya smarta lösningar för såväl medborgare som företag.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 november 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024