Vill du arbetsleda kommunens framtida kundtjänst?

Arbetsbeskrivning

Kävlinge kommun rymmer det mesta – kuststräckor, fina golfbanor och sprittande fiskevatten. Snabba kommunikationer, ett aktivt näringsliv och närheten till kultur och kommers gör att både människor och företag trivs i kommunen. Det centrala läget mitt i Öresundsregionen, en stark befolkningstillväxt, god ekonomi och låg kommunalskatt gör att Kävlinge ligger bra till på alla sätt. Öppenhet, engagemang och utveckling är de ledord som präglar kommunens arbete.


Kävlinge kommun söker nu en teamledare till kundtjänst.

I mars 2015 ska kommunens nya Kundtjänst öppna upp dörrarna och innan dess har vi mycket som ska komma på plats. Idag har kommunen ett medborgarkontor, Kontakt Kävlinge, som vi nu vill utveckla med målet att 75 % av de frågor som kommer in till kommunen ska besvaras direkt i den nya kundtjänsten.

Du kommer att ingå i det nuvarande medborgarkontoret men tillsammans med den existerande projektorganisationen driva arbetet med att utveckla och bemanna den nya kundtjänsten som du kommmer att ha arbetsledaransvar för.

ARBETSUPPGIFTER
Som teamledare för Kävlinge kommuns framtida kundtjänst erbjuds du ett stimulerande och utvecklande arbete. Du får möjlighet att ge god service till kommuninvånarna samtidigt som du utvecklar verksamheten tillsammans med resten av teamet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Delta i utvecklingsarbetet av den nya kundtjänsten
• Arbetsledaransvar för kundtjänsten
• Systemansvar och utveckling av telefonisystem och kundtjänstsystem
• Rapportering och statistik
• Driva den fortsatta utvecklingen av kundtjänsten
• Samarbete och nätverk med kommunens alla förvaltningsdelar som kundtjänsten företräder
• Vara på plats i kundstjänsten och delta i det dagliga arbetet med att ge service till våra olika kunder


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieutbildning och gärna utbildning inom kundservice, kundrelationer och arbetsledning
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i relevanta IT-system
• Vi ser dessutom gärna att du har erfarenhet av projektledning och/eller av att arbetsleda personal.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Den vi söker är en kommunikativ person som brinner för att leverera god service . Som person är du prestationsinriktad, strukturerad och uthållig. Du har en god förmåga att skapa samt bibehålla goda relationer. I rollen som arbetsledare är du en person som är tydlig samt uppmuntrar och stöttar dina medarbetare.

Kundtjänsten ingår i Kommunikationsenheten och du rapporterar till kommunikationschefen.






ÖVRIGT
Kävlinge kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Kävlinge kommun har en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kävlinge Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Är du intresserad av tjänsten? Sök direkt – vi kallar till intervju löpande. Tjänsten är på heltid. .
  • Publicerat: 3 september 2014

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024