Vill du bli en del av OBOS IT-support?

Vill du bli en del av OBOS IT-support?

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och vill ge bra service i en professionellt stark och inkluderande miljö? Då är det här möjligheten för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en supportkonsult på uppdrag av vår partner OBOS. OBOS är en av Nordens största bostadsbyggare, ägd av över en halv miljon medlemmar. Mycket har förändrats sedan OBOS bildades 1929, men en sak är säker: Huvudmålet är att bygga bra bostäder för våra medlemmar.

På OBOS blir du en del av en miljö där det finns många utvecklingsmöjligheter – både vertikalt och horisontellt. Här finns bra kollegor, ny teknik och det är bara du som sätter gränserna för vad du kan åstadkomma i rollen som supportkonsult hos OBOS. Du kommer att få en gedigen introduktion på OBOS huvudkontor i Oslo för att lära dig ärendehanterings- och telefonisystemen för att komma in i rollen på ett bra sätt.

OBOS är ett spännande och växande bolag, som just nu expanderar i Sverige och behöver därför uppstärkning på IT-avdelningen. Som supportkonsult kommer du att ingå på en avdelning där du snabbt får mycket ansvar. Du vill fokusera på kvalitet och inte kvantitet i ditt arbete. Frihet under ansvar står på agendan och du kommer alltid ha något utmanande att jobba på!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Bistå OBOS-anställda med att beställa utrustning och följa upp dessa leveranser.
- Förberedelse av PC och utrustning / leverans av utrustning till de anställda.
- Ta emot, registrera, klassificera och prioritera ärenden.
- Lösa ärenden kontinuerligt genom vägledning av användare.
- Vidarebefordra och eskalera olösta ärenden till 2-nd Line.
- Allmän IT-support och felsökning, både onsite och över telefon.
- IT-ärendehantering genom ServiceNow, där det även ingår att dokumentera och logga ärendena.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support och användarstöd, såväl i en 1-st Line roll eller onsite är fördelaktig.
- Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, det är en fördel om ärendehanteringssytemet du arbetat i är ServiceNow.
- Grundläggande förståelse för Microsoft-paketen, ActiveDirectory, teams och remote-styrningsverktyg.
- Har god förståelse och ett intresse för IT.
- Kan obehindrat tala och skriva på svenska och engelska samt har en god förståelse för norska.
- Det är en fördel om du har studerat en eftergymnasial utbildning inom IT, såväl på yrkeshögskolenivå som universitetsnivå.

Personliga Egenskaper


* Du behöver vara serviceinriktad och relationsskapande och tycka att det är roligt att hjälpa andra, då detta är en stor del av det dagliga arbetet.
* Du behöver vara problemlösande och analytisk.


Viktigast av allt är att du har en teknisk förståelse och alltid vill ge bra service.

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
OBOS är en av de största bostadsutvecklarna i Norge och Sverige och är störst i Norge. Vi ägs av våra drygt 502 000 medlemmar och vinsten hålls i verksamheten och används för att uppfylla syftet som är att erbjuda medlemmarna bostad. Ända sedan 1929 har vi försett våra medlemmar med bostäder, och skött dessa på ett tryggt sätt. OBOS bedriver utveckling, produktion och försäljning av fastigheter och bostäder och har även verksamhet inom fastighetsförvaltning, rådgivning, digitala tjänster, bank, fastigheter, kommersiella fastigheter samt aktieinvesteringar inom bygg-, fastighets- och byggsektorerna. OBOS är med och bidrar till ett mer hållbart samhälle. Ledamöterna har beslutat att upp till 10 procent av vinsten efter skatt ska användas till samhällsnyttiga åtgärder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024