Vill du jobba som Löneansvarig hos oss?

Vill du jobba som Löneansvarig hos oss?

Arbetsbeskrivning

Myrorna är Sveriges mest välkända butikskedja som säljer second hand med butiker över hela landet. Vi är störst när det gäller att samla in kläder och prylar som kan återanvändas. Verksamheten fungerar som vilken butikskedja som helst. Med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott.
Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Men också genom att få fler människor som står långt från arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. De tre uppdragen är centrala för allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer.

Vi är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan över 120 år tillbaka.

Läs mer på myrorna.se.


Till vårt huvudkontor i Sätra söker vi en Löneansvarig.
 
Vill du vara med och arbeta för en mer hållbar värld? Vår verksamhet gör skillnad!
 
Vi på Myrorna söker nu en självständig löneansvarig med intresse för processer, system och ekonomi i kombination att ge god service åt organisationen i lönefrågor. För oss är detta en oerhört viktig roll då lön är en av de mest grundläggande faktorerna i verksamheten.
 
Du ansvarar själv för lönearbetet men blir en del av ekonomiavdelningen som idag består av fem kollegor och arbetar även nära HR-avdelningen. Vår arbetsgivarorganisation är Svensk Handels och vi har kollektivavtal med Unionen och Handelsanställdas förbund (Detaljhandelsavtalet och Lager & e-handel). I vår organisation arbetar både tjänstemän och kollektivarbetare.  
 

Vad innebär rollen?

• Löpande löneadministration
• Besvara och utreda frågor angående lön och anställning
• Avstämning tidrapporter, sjukfrånvaro, semesterdagar, pensionsavgifter
• Ansvara för avstämningar av bokföringskonton kopplade till lön
• Kontakt med Arbetsförmedlingen
• Statistik
• Administration av ITP-försäkringar och företagets gruppförsäkringar
• Administration av anställningsstöd och merkostnadsersättning
• Utveckla och förbättra våra interna processer inom löneområdet
• Utveckla och proaktivt arbeta med systemstöd



Vem är du?
Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. För ett år sedan började vi arbeta med lön inhouse istället för ha den outsourcad och det är därför viktigt att du har en serviceinriktad och samarbetsvillig approach samt aktivt arbetar för att förbättra de interna processer som behövs.
 
Eftersom lönearbetet är en oerhört viktig del av verksamheten behöver du vara strukturerad och kunna leda dig själv på ett bra sätt. Din kommunikativa förmåga och social kompetens behöver vara hög då mycket arbete handlar om att bemöta frågor och arbete med kollegor och alla anställda i organisationen.
 
Det är bra om du har högt driv, gillar utveckling och även tycker att utmaningar är spännande att bita tag i eftersom det finns mycket att påverka i rollen framöver.
 
 
Vilken bakgrund har du?

• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av löneadministration
• Kunskap om lagar och avtal som berör området lön samt vana att läsa kollektivavtal
• Erfarenhet av att göra lön för både tjänstemän och kollektivarbetare
• Erfarenhet av avstämningar kopplade till ekonomi
• God vana av att arbeta med IT-system och digitala arbetsverktyg
• Erfarenhet av Agda Lön eller liknande lönesystem
• Erfarenhet av SoftOne är meriterande





Vi erbjuder
Teamet på ekonomiavdelningen består av 6 personer, inkluderat IT och affärsutveckling.
Myrorna erbjuder dig en stor möjlighet att påverka avdelningen och vårt arbetssätt. Dessutom får möjlighet att medverka till Myrornas engagemang för en positiv samhällsförändring med fokus på återanvändning, arbetsträning för personer som står utanför arbetsmarknaden samt bidra till Frälsningsarméns sociala arbete.
 
Tjänsten är tillsvidare, 100 %. Provanställning tillämpas.
Start efter överenskommelse.
 
Ansökningar behandlas löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.
 
Frågor om tjänsten besvaras av redovisningschef Kathrine Thyberg, tel.nr. 0737-19 53 85
 
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar via mail. Endast ansökningar som kommit in genom Myrornas rekryteringssystem Recruto behandlas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myrorna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Postadress

Gamla Rådstugugatan 18
Norrköping, 60224

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024