Vill du utforma en Ekonomihandbok?

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker SJR en ekonom på deltid för ett uppdrag hos en av våra kunder inom bygg- och entreprenad. Uppdraget kommer att starta under december månad och pågå till sommaren 2017. Du kommer att arbeta som konsult hos oss på SJR och ingå i ett team om ett par personer. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Gunnilse, Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonom kommer du att få se över bolagets rutiner och arbetssätt inom ekonomiområdet, komma med förslag på förbättringar och dokumentera dessa i en användarvänlig handbok. De områden som främst kommer att beröras är kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och avstämningar samt moms- och skattehantering. Utöver detta kommer du till viss del att få hjälpa till med praktiskt arbete inom redovisning.

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom reskontra, bokföring samt avstämningar och som tidigare på något sätt har arbetat med att dokumentera rutiner och processer på en ekonomiavdelning. Har du tidigare arbetat i projektform är det meriterande. Vi ser även gärna att du har en akademisk bakgrund alternativt har hållit dig uppdaterad om gällande regelverk på annat sätt.

Som person bör du vara en pedagogisk, kommunikativ och trygg person som tycker om att själv driva ditt projekt framåt. Detta innebär att du själv är ansvarig för att inhämta den information som du behöver samt att du kan vara ifrågasättande och komma med förbättringsförslag. För att komma till din rätt är du även strukturerad och tycker om att arbeta med text och bild.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är tänkt att tillsättas i december månad. Du kommer att arbeta som konsult via oss på SJR och uppdraget kommer att pågå under dryga 6 månader framöver. Bolaget är beläget i Gunnilse, östra Göteborg. Tjänsten är på deltid, 40-60% med flexibla arbetstider.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag .


Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Deltid/Visstid 6 mån
  • Publicerat: 25 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024