Vill du vara med och skapa Sveriges bästa stödverksamhet?

Vill du vara med och skapa Sveriges bästa stödverksamhet?

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Arbetsförmedlingen är en myndighet i förändring.

Vi har ett starkt fokus på modernisering och digitalisering - våra IT-tjänster används dagligen av 100 000-tals användare. De kommande åren flyttar vi oss ännu närmare användarna i och med utbyggnaden av myndighetens nationella funktion för digitala personliga möten. Samma förnyelse sker givetvis även för våra interna stödfunktioner.

Enheten Myndighetsgemensam IT arbetar primärt med våra centrala stödfunktioner. Våra IT-stöd ingår därmed i produkter som vi utvecklar i tätt samarbete med vår stödverksamhet. I enheten ingår även ett ansvar för Verksamhetsområdet ITs kompetensförsörjning, agil metodik och metodstöd till produktorganisationen.

Vem är du?

Vi söker dig som vill stötta och vara delaktig i ett högpresterande ledningsgruppsteam. Du gillar att vara med där det händer och tycker att det är kul när det är fullt upp. Du tycker att det är stimulerande att både arbeta operativt och administrativt men har också förmåga att tänka långsiktigt och driva verksamhetsutveckling tillsammans med oss.

Du har en naturlig fallenhet för samarbete med olika typer av intressenter och kollegor. Din talang är att kunna lyssna in, tänka från helhet och omsätta i praktiken. Du är engagerad, ser glaset halvfullt och har mycket god kommunikativ förmåga.

Som ledningsstöd på enheten kommer du att ha ansvaret för att koordinera och administrera ledningsgruppens arbete. Du är en mycket viktig medlem i vår ledningsgrupp då du är en sammanhållande, koordinerande och drivande kraft. Du ser till att vi håller det vi lovat och du gör våra gemensamma resultat tydliga. Du kommer jobba operativt men också bidra till att hålla ihop, administrera och koordinera det strategiska arbetet, såsom arbetet med verksamhetsplaneringen.

Ledningsgruppen för Myndighetsgemensam IT är ett agilt ledningsteam som lutar sig mot agila principer som transparens & involvering, leverera värde löpande, utforska och utvärdera iterativt, skapa trygga förutsättningar för medarbetarna och hjälpa varandra att briljera. I din roll som vår verksamhetssamordnare kommer du vara en jämställd medlem i vårt ledningsteam, delta i vår ledningsgruppsutveckling och skapa värde tillsammans med oss.

Arbetet kräver att du är självständig, kreativ och drivande, har helhetsperspektiv och att du är proaktiv. Dessutom driver du egna uppdrag och förändringsaktiviteter t ex genom att planera och genomföra workshops när det behövs. Enkel och tydlig kommunikation är väldigt viktig eftersom en stor del av arbetet består av att kommunicera inom avdelningen och med övrig organisation.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

- Facilitera workshops, lednings – och planeringsmöten
- Vidareutveckla det agila ledningsgruppsarbetet
- Säkerställa att ledningsgruppen hanterar kontinuerliga aktiviteter och processer enligt årshjulet
- Ansvara för att hålla samman vårt planerings- och uppföljningsarbete samt annan administration. Du säkerställer t.ex. att våra planer följer myndighetens övergripande processer (bl.a. VP-arbetet) och att rätt underlag lämnas in i rätt tid.
- Ta fram och samordna diverse presentationsmaterial inför bl.a. möten
- Administrera och hålla ihop ledningsmöten och konferenser och se till att logistiken rullar smidigt
- Stötta cheferna med frågor kring bl.a. samverkan och lokalfrågor
- Stötta cheferna i arbete med budget och prognos
- Ansvara för mötesstruktur - ta fram agenda, hantera inbjudningar
- Stötta i rutiner för beställning, diarieföring, onboarding och samordna gemensam dokumentation

Kvalifikationer

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Högskole- /Universitetsutbildning med inriktning mot organisation, statistik, ekonomi, ledarskap, statsvetenskap eller annan för tjänsten relevant inriktning.
- Kunskaper inom styrning och uppföljning av operativ- och utvecklingsverksamhet.
- Erfarenhet och förståelse för IT och digitalisering.
- Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- Kunskaper i att hantera och analysera statistik och ekonomi
- Hög förmåga och intresse för att producera snygga powerpoints och kommunikationsmaterial

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta som verksamhetssamordnare och/eller verksamhetscontroller.
- Erfarenhet av att driva förändringsledning.
- Erfarenhet och förståelse av digitala tjänster och det digitala språket.
- Erfarenhet och förståelse av agila arbetssätt och principer, Design thinking och effektstyrning/effektkartläggning
- Förståelse för arbete i myndighet och för Arbetsförmedlingens uppdrag

Verksamhetssamordnarna fungerar som ett nära stöd till ledningen och relationen bygger därmed till stor del på förtroende och tillit.

Vi kommer att lägga större vikt vid personlig lämplighet än vid längden på din erfarenhet!

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2020-09-30 märkt med Af-2020/0048 7688. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner

Camilla Viotti Enhetschef 010- 486 18 86

Kristina Kumbrant HR-partner 010- 486 58 26

Tania Twana ST 010- 487 01 99 

Andreas Deniz SACO 010-486 21 98

Mats Lundström SEKO  010-486 67 35

 
 
 
 
 

 

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 maj 2024

Analytiker (Säva)

Analytiker (Säva)

22 maj 2024