Virkesadministratör

Arbetsbeskrivning

Bergkvist Siljan Skog växer och behöver förstärka. Vi söker dig!

Arbetsuppgifter
I rollen som virkesadministratör ingår du i ett team med hög serviceanda. Teamet hör till avdelningen Råvara & Logistik där vi gemensamt ansvarar för det administrativa arbetet inom virkeshandel, administration, uppföljning och redovisning. Det läggs därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I din roll har du även kontinuerlig kontakt med olika funktioner på Bergkvist Siljan. Det innebär att du även ska vara en god kommunikatör i både tal och skrift. God service, engagemang och enkelhet är det vi söker. Oftast jobbar vi mot ett visst leveransdatum för våra tjänster, så förmågan att planera är viktig.

I rollen får du ta ansvar och ha ett öppet sinne då tjänsten ibland kräver att vi får ställa om och tänka nytt för att lösa uppgifter. Rollen kräver noggrannhet och därför måste du vara strukturerad och bra på allt vad administration har att erbjuda.

Som virkesadministratör kommer du över tid att jobba med avräkning/fakturering till skogsägare, fakturering avseende råvara samt hantera olika leverantörs- och köparprislistor. Befattningen ansvarar även för avtalsregistrering, virkesprisregistrering samt inmätningshantering. Teamet deltar i olika projekt som t ex införande av VIOL 3 som du blir delaktig i. I tjänsten ingår även uppföljning av de processer teamet deltar i.

Krav och önskemål
Tjänsten är placerad på något av våra kontor och är en heltidstjänst på kontorstid. Tillträde snarast.

Förmåga att sätta sig in i nya IT stöd och kunna kommunicera med andra är en förutsättning. Tjänsten kräver B-körkort, liksom goda kunskaper i det svenska och engelska, såväl i tal och i skrift.

Vi söker
Tidigare erfarenhet av arbete med virkesredovisning eller annan roll inom virkesadministration eller logistik är meriterande. Vi ser också gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom skog, ekonomi, logistik eller motsvarande. Dina personliga egenskaper, kunskaper och erfarenheter är viktigast.

Extra meriterande är färdigheter i VIOL-systemet och andra virkesadministrativa system.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 september 2022.

Om ossBergkvist Siljan är ett företag med gamla anor som bidrar till många lokala jobb och därmed en levande landsbygd. Vi är en lokal aktör som är väl förankrad i bygden och vi står för långsiktighet och trygghet både för små och stora råvaruleverantörer.
Vi sätter hållbarheten i centrum och vi skapar god ekonomi genom de stora exportintäkterna som industrin genererar. Våra färdiga produkter sprids över världen med fokus på Norden, Asien, Europa och Nordafrika.
Totalt har koncernen ca 300 anställda.

Enkelt kan Bergkvist Siljans verksamheter beskrivas i tre delar.

• Våra industrier i Insjön, Blyberg och Mora

• Vårt skogsbolag med kontor på flertalet platser i Dalarna, Hälsingland och Gästrikland

• Gemensamma funktioner, såsom ekonomi, marknad, HR och logistik

I kombination med höga ambitioner och högt i tak skapar vi ett bra team. Hos oss bryr vi oss om varandra, där säkerhet och arbetsmiljö är en viktig del av din arbetsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergkvist Siljan AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024