OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Claims Manager Test- & Skadedebitering
Hos oss på Volkswagen Finans Sverige AB händer det grejer– inte minst inom gruppen Service Operations! Efterfrågan på våra produkter ökar stadigt och med en mycket spännande utvecklingsfas framför oss behöver vi hitta en Claims Manager med inriktning på Test- och Skadegranskning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Södertälje, endast 30 minuter från Stockholm. Som anställd hos oss kan vi utöver ett engagerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter erbjuda dig ett antal generösa anställningsförmåner som exempelvis bonus och friskvårdsbidrag.
Vi är en medelstor organisation där varje medarbetare är viktig, men som genom den stora Volkswagen-koncernen också besitter många möjligheter. Det bästa av båda världar skulle man kunna säga! Här finns handlingsutrymme och för den drivna och nytänkande finns alla möjligheter att få vara med och påverka. Vår arbetsplats genomsyras dessutom av våra värderingar Tillit, Entusiasm, Ansvar, Mod och Kundfokus varpå vi söker dig som delar dessa. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning i olika åldrar hos våra anställda oavsett befattning eller nivå.
Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Som Claims Manager får du möjlighet till utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du kommer främst att arbeta med bedömning av skador och testprotokoll avseende återlämnade operationella leasingfordon. Administrera testprotokoll och fakturera onormalt slitage till slutkunder ingår också i rollen.
En stor del av din arbetsdag kommer att innefatta kontakt med återförsäljare relaterat till debiterade skadekostnader, i samband med återlämnande av operationella leasingfordon.
Vi ser också att det är viktigt att du bidrar till utveckling av test- och skadedebiteringsprocessen relaterat till återlämning av operationella leasingfordon samt medverka vid utbildning av samarbetspartners inom området.
Nog om oss. Nu är vi nyfikna på DIG!
Vi söker dig med gymnasieutbildning och god datorkunskap. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.
Du ska ha erfarenhet av:
• administration och kundservice kopplat till service/bilverkstad, skadebedömning/skadereglering eller reparationer och onormalt slitage.
• arbete inom bilåterförsäljare, fordonsverkstad, försäkringsbolag, bilfinans- eller biladministrationsbolag
• praktiskt arbete/utförande av skadebedömning/skadereglering eller reparationer och onormalt slitage uppkomna på fordon.
Som person behöver du vara lojal, ta initiativ och driva dina arbetsuppgifter självständigt för att uppnå resultat med hög kvalitet. I rollen ingår kontakt med såväl interna som externa parter varpå god samarbetsförmåga, serviceinriktad och förmåga att skapa varaktiga relationer är av vikt. Du motiveras av att arbeta i team och har förmåga att kommunicera väl. Du behöver ha ett affärsmässigt agerande gentemot återförsäljare, samarbetspartners och slutkunder samt i ditt bidrag till att utveckla våra processer.
Om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Plats: Södertälje
Kontaktperson
Matilda Johansson, Gruppchef Service Operations, 08-553 868 27
Marie Larsson, Facklig representant Unionen, 08-553 869 20