Volunteer Manager till Operation Smile!

Arbetsbeskrivning

Operation Smile är en internationell, politiskt och religiöst obunden hjälporganisation som bildades i USA 1982 och i Sverige 2010. Totalt finns 5 000 medicinska volontärer från 60 länder, varav drygt 200 i Norden. Med stöd av generösa givare, både privatpersoner och företag, har Operation Smile hittills genomfört cirka 300 000 operationer i Afrika, Asien och Latinamerika. Varje operation förändrar ett barns liv för alltid. Operation Smiles vision är en framtid där alla människor har tillgång till säker kirurgi som förbättrar hälsa och livskvalitet. Tack vare våra medicinska volontärer, som delar med sig av sin tid och sin kunskap, kan vi erbjuda barn i låg- och medelinkomstländer operationer utan kostnad för deras familjer. Operation Smile kontrolleras av Svensk insamlingskontroll och har 90-konto.

Vill du vara med och göra skillnad för barn över hela världen? Tack vare våra fantastiska givare och våra medicinska volontärer som arbetar ideellt kan Operation Smile erbjuda kostnadsfria operationer för barn födda med ansiktsmissbildningar i resurssvaga länder. Att födas med läpp-käk-gomspalt innebär ofta ett mycket hårt liv. Många riskerar att dö då de har svårt att få i sig näring. Äldre barn har ofta stora problem med talet och utsätts för svåra trakasserier. En stor andel får aldrig gå i skolan, utan lever helt isolerat. Vi arbetar i ett 30-tal länder med att operera dessa barn och det är där du kommer in i bilden.
 
Om rollen
Som volontärsamordnare på Operation Smile fyller du en viktig funktion där du rekryterar medicinska volontärer samt aktivt vårdar och utvecklar vårt volontärnätverk. Du arbetar nära våra programkoordinatorer på huvudkontoret i Virginia Beach, USA, med att placera volontärer från Sverige och övriga Norden på våra internationella medicinska uppdrag. Vidare ansvarar du för att utveckla arbetssätt för att ge våra volontärer bästa support. Du koordinerar och bokar resor samt dokumenterar alla aktiviteter i vår databas. Du arbetar på vårt trevliga kontor i centrala Stockholm och rapporterar direkt till vår operativa chef.
 
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående, strukturerad, flexibel och serviceinriktad. Du har ett gott omdöme och kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd, kommunikativ och utgör ett stöd för andra genom din yrkesroll. Självklart är du en relationsskapare som knyter nya kontakter och underhåller relationer på ett professionellt sätt.
 
Vi ser det som krav att du har:

• Högskole- eller universitetsexamen
• Erfarenhet av planering och samordning
• God vana av MS Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
 
Vi ser det som meriterande om du har:
 
·       Erfarenhet av arbete med ideella organisationer och/eller frivilliginsatser
·       Erfarenhet från resebyrå
 
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Liknande jobb


Driven och engagerad Resesäljare / Reseproducent i Umeå

Driven och engagerad Resesäljare / Reseproducent i Umeå

15 mars 2024