VP Customer Success

Arbetsbeskrivning

Vilka vi är
Vi är ett litet snabbväxande företag som känner oss som en familj. Vi är också ledande i Norden på att bygga smarta rekryteringsverktyg. Vad alla vi ReachMees har gemensamt är en passion för att förenkla våra användares vardag och hjälpa dem att lyckas i sina jobb - att hitta rätt talang för sina egna företag och rekrytera dem effektivt, professionellt och fördomsfritt till sina egna organisationer. I detta är en fantastisk kundupplevelse central för vår framtida framgång. 

Om rollen
Vi har hittills byggt ett riktigt Customer Succes-team som vi är stolta över. Med riktigt menar vi att vi vill jobba proaktivt så att våra kunder alltid får maximalt med nytta av vår ReachMee-plattform. Teamet består av åtta härliga människor som älskar att skratta och har djup kunskap om ReachMee.  Som VP CS hos oss kommer du att ha en avgörande roll i att ta vårt CS-arbete till nästa nivå och med det bidra till bolagets framgång genom att skapa den bästa kundupplevelsen - från signerat kontrakt till löpande förvaltning. Vi letar efter dig som vill äga det övergripande ansvaret för kundnöjdhet som formas av: helpdesk, onboarding, renewal, upsell och churn. Vi har lagt grunden men behöver nu dig som tar det till den sista nivån av vad du ser är en kundupplevelse i världsklass.

Vi letar efter dig som kan bidra med kunskap och strukturer kring proaktivt Customer Success-arbete och har många tankar och idéer kring vad som behövs i vår typ av verksamhet för att ge optimal service och få kunder som inte bara stannar utan växer och frodas. Som VP Customer Success kommer du även att ingå i vår ledningsgrupp. 

Vi söker dig som har

• Minst 5 års erfarenhet av liknande roller inom Customer Success/kundtillvänt arbete
• Har varit chef för ett team inom Customer Success eller motsvarande
• Erfarenhet från tilläggsförsäljning inom B2B mjukvara - helst SaaS
• Drivs av att motivera och entusiasmera dina kollegor
• Har en känsla för service och alltid har kundens bästa i fokus

Om oss
Våra över 580 kunder är från både privat och offentlig sektor och vår lösning används av stora såväl som mindre företag. Några exempel på kunder är McDonalds, Försvarsmakten, Sweco, Chalmers University, Apoteket, Scania, Vapiano och Hemfrid. Reachmee har över 100 000 användare och var under 2017 ett stöd i över 66 000 rekryteringar och 1 618 000 ansökningar som kom in till våra kunder via ReachMee. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, men vi har också kontor i Oslo, Helsingfors och Kiev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Engman, Talent Manager
+46733 61 07 34
Anna Engman,

Anna Engman, Talent and Culture
0733610734
Pernilla Roos, Tf Customer Success Director
+46708 487172
Rebecka Merwani, Customer Success Director
+46722 539600
Linnea Holm, Talent Acquisition

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ReachMee AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ök.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 februari 2018

Besöksadress

Rosenlundsgatan 52
None

Postadress

Rosenlundsgatan 52
Stockholm, 11863

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024