WaterAid Sverige söker en ledningsassistent

WaterAid Sverige söker en ledningsassistent

Arbetsbeskrivning

Om WaterAid
WaterAid Sverige är en del av den internationella federationen WaterAid och tillsammans med våra över 1 300 kollegor verkar vi i 30 länder. Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla, överallt, ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien till år 2030.
WaterAid Sverige är en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och globalt. Våra arbetsspråk är engelska och svenska.
WaterAid Sverige har hög medarbetarnöjdhet och är en arbetsplats där medarbetare skattar inkludering, eget inflytande, bemötande, ledarskap, innovationskultur, samarbete med kollegor, hållbar arbetsbelastning och generell trivsel mycket högt. Vi erbjuder olika typer av kompetensutveckling, har en generös friskvårdspeng och en friskvårdstimme per vecka samt regelbundna föreläsningar på olika teman som alla i personalen kan delta på.
WaterAid vill vara en attraktiv och inkluderande arbetsplats där olika perspektiv, erfarenheter, egenskaper och bakgrund värdesätts och respekteras.


Din roll
Som ledningsassistent ger du administrativt stöd till generalsekreterare och ledningsgrupp. Du ser till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt, effektivt och strukturerat. Arbetet sker både på svenska och engelska. Detta är en roll som passar dig som är i början av ditt yrkesliv, kanske fortfarande studerar på deltid och på sikt vill utvecklas mot verksamhetsutveckling, projektledning eller handläggning, eller dig som är mer erfaren och söker en flexibel deltidsroll att kombinera med andra uppdrag.


Dina arbetsuppgifter:
Hantering av kalender, resebokningar och utläggsredovisning för generalsekreteraren och i viss utsträckning ledningsgruppen.
Koordinering av organisationens GDPR-arbete i nära samverkan med ekonomi- och administrationschefen.
Administration relaterad till styrelsen och styrelsemöten i nära samverkan med verksamhetsstrategen. Stödja hela organisationen efter behov och tillgänglighet, med förberedelser inför resor och event, samt med research, planering och rapporter.
Hantering av konfidentiell information med hög grad av professionalism och integritet.



Personliga egenskaper och kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete eller enklare projektledning.
God organisatorisk förmåga, kunskaper i ”time management” och förmåga att prioritera uppgifter utifrån vad som händer på daglig basis.
Trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Stark kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt, på engelska såväl som på svenska. Erfarenhet av att korrekturläsa och redigera andras texter.
Mycket strukturerad, noggrann och med ett gott öga för detaljer.
Hög grad av professionalism och integritet.
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och andra administrativa verktyg.

Utöver det är det meriterande om du har:
Intresse eller kunskap om GDPR, verksamhetsutveckling, Lean, IT eller Sharepoint.
Erfarenhet från ett eller flera av våra programländer.


Förutsättningar för tjänsten
Tjänsten är på halvtid (heltid 38h), företrädesvis förmiddagar men med viss flexibilitet. Möjlighet finns att arbeta mer än halvtid de första månaderna om så önskas, för kortare startsträcka under introduktionsperioden. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Provanställning 6 månader med efterföljande tillsvidareanställning tillämpas. Du rapporterar direkt till WaterAid Sveriges generalsekreterare.
WaterAid Sverige har Fremias tjänstemannaavtal som kollektivavtal. Vi har en generös hybridpolicy som syftar till att skapa en hållbar balans mellan arbete och fritid och det är därför möjligt att arbeta både på vårt kontor i Solna och hemifrån.
På WaterAid tar vi safeguarding på största allvar och vi gör vårt yttersta för att inte sårbara unga och vuxna ska utsättas för någon form av skada eller brott. I samband med rekrytering utför arbetsgivaren därför bakgrundskontroller via Lexbase.


Ansökan
Ansök genom att skicka in CV och personligt brev. Vi kommer att intervjua löpande. Annonsen är kvar tills tjänsten är tillsatt.
Läs mer om WaterAid på www.wateraid.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insamlingsstift Wateraid Sverige Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 februari 2024
  • Ansök senast: 28 april 2024

Postadress

Hannebergsgatan 33
Solna, 17168

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024