OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stardoll.com är världens största mode- och spelcommunity online för tjejer.Med över 75 miljoner medlemmar är det en av de mest välbesökta sajterna för unga tjejer idag.Stardoll.com är översatt till 17 olika språk och tusentals nya användare tillkommer varje dag.Stardoll grundades 2004 och företaget har idag ett hundratal anställda.Huvudkontoret ligger i ljusa lokaler vid Vanadisplan i centrala Stockholm och säljkontor finns även i Los Angeles och London.Stardoll befinner sig just nu i en expansiv fas och växer både internt och externt.Företaget präglas av en stark entreprenörskänsla och erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling i en kreativ miljö.Stardoll AB driver också sajterna Paperdollheaven.com och Piczo.com.Din roll Som webbanalytiker på Stardoll får du en unik möjlighet att arbeta med en av världens topp 500 sajter och analysera beteendet hos de över 75 miljoner användarna i 200 länder.Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som jobbar centralt med alla delar inom organisationen.Din roll blir att analysera och ta fram beslutsunderlag för olika kundaktiviteter, kundnöjdhet, life-time-value, och öka konverteringsgraden av betalande medlemmar etc.Din uppgift blir att hitta relationer mellan olika aspekter, och presentera möjliga lösningar till problem.Dina arbetsuppgifter -Ansvara för all webbstatistik och datainflöde för att förbättra tjänsten samt kundprocesserna -Ansvara för kundsegmenteringar inför olika kampanjer genom email, sms samt webb -Ansvara för kampanjuppföljningar av inflöde och konverteringsgrader på olika marknader -Analysera den virtuella Stardollarekonomin och utforma strategier för att främja medlemmarnas kundupplevelse -Samarbeta med IT avdelningen för att utveckla rapporteringssystem -Aktivt delta i det dagliga operativa arbetet med att utveckla korta och långsiktiga strategier Vi söker dig För att passa in på Stardoll måste du ha ett ungdomligt sinne, och en vilja att skapa en unik upplevelse för medlemmarna.Du är nyfiken på att hitta samband och dra slutsatser av medlemmarnas beteenden och du har redan jobbat i några år som expert inom analys, med fokus på webbanalys och B2C aktiviteter.Du måste vara expert inom Google Analytics, Webmaster Tools, Website optimizer och ha jobbat med verktyg som ClickTale, CrazyEgg eller liknande.Du har troligen även jobbat med SQL och något statistikverktyg.Rollen kräver starka personliga egenskaper inom analys, presentation samt projektplanering.Låter det intressant?Ange i rubriken vilken tjänst det gäller.Urvalsprocessen kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Hallqvist
0707164004