Webbkoordinatör, med förvaltningsledning

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Du är en person som kan driva både förvaltning och vidareutveckling av våra webbar, vilka är vårt sociala intranät och externa hemsida. Vi arbetar i Sitevision. Du arbetar nära våra kommunikatörer och verksamhetsutvecklare digitalisering, både centrala enheten och kommunikatörer på förvaltningar. På enheten finns också vår webbredaktör, objektspecialist och verksamhetsutvecklare digitalisering. Du är en strategisk stödresurs till olika förvaltningars webbutveckling. Du bidrar också i arbetet med att se hur webbarna samspelar med annan digital utveckling. Under året kan också förvaltningen utökas med andra närliggande plattformar. Du är en viktig del i sådan etablering och att utveckla vårt arbetssätt. Att vara förvaltningsledare är en central del i arbetet. Där ska du säkerställa att våra plattformar är stabila och kan vidareutvecklas framåt. Du ska fånga in behov från verksamheterna och kunna omsätta behoven till krav. Du kommer vara en del i att utveckla vårt arbete med processer och etablera kanalerna webb i det.
Du är placerad på centrala kommunikations och e-enheten på kommunledningsförvaltningen.


ARBETSUPPGIFTER
Som webbkoordinator med förvaltningsledningsansvar kommer du:
- Samordna webbarbetet i kommunen.
- Förvaltningsledare av PM3 förvaltningen av webbar. Det innebär att säkerställa att förvaltningsplanen genomförs och följs upp, budgetuppföljning, uppföljning av leverantörer samt att beslutad felhantering och vidareutveckling genomförs.
- Fånga upp behov och hantera prioriteringar för vidareutveckling.
- Analys av användning av webbar för att säkerställa användarfokus.
- Kalla och genomföra styrgruppsmöten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- Har ett strategiskt helhetstänk kring webbkommunikation.
- Har stort fokus på användarnytta både för medarbetare och botkyrkaborna.
- Har god erfarenhet av förvaltningsledning, kravställning inom webb samt leverantörskontakter.
- Är van att samordna grupper och webbprojekt.
- Har kunskap om användarvänlighet.
- Har en god kunskap om utvecklingen inom webb/digital kommunikation och följer nya trender.
- Har erfarenhet av CMS Sitevision.
Meriterande
- Erfarenhet av PM3 förvaltning
- Erfarenhet av digital kommunikation i offentlig sektor
- Kunskap om tillgänglighet på webbar
- Kunskap om GDPR

Som person är du drivande och strukturerad. Du känner dig trygg med att leda grupper och har lätt för att samarbeta. Du klarar av att prioritera och kan ta egna initiativ. Du är lyhörd och har en kommunikativ förmåga för att snabbt bygga nätverk och kunna fånga behov. Du är strukturerad så du kan systematiskt arbeta med förvaltningsledningen av vårt webbarbete utifrån beslutade planer.


ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Marica Nordwall
08-53061016
Rekryteringskonsult Jonatan Dahl
072-534 91 00
Rekryteringskonsult Lennart Rydén

HR-chef Ingrid wibom
0701859079
HR-specialist Annika Wärnsäter
070-188 69 46
Enhetschef kommunikations- och e-enheten Fredrik Gladh

Caroline Kock
08-50645021
Avdelningschef Sara Wrethed
0761-150196
Kommundirektör Mattias Jansson
08-530 610 00
Biträdande Förvaltningschef Andreas Liljenrud
070-180 56 24

Sammanfattning

Besöksadress

Munkhättevägen 45 TUMBA
None

Postadress

Munkhättevägen 45
Tumba, 14785

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024