Webbsamordnare

Webbsamordnare

Arbetsbeskrivning

Antar du utmaningen att vara med och utveckla Konsumentverkets digitala tjänster och kanaler? Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabbfotade och lyhörda för att möta användarnas behov. Som anställd på Konsumentverket får du stor frihet att själv påverka din arbetsdag och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans.



Om jobbet

Som driven webbsamordnare arbetar du i tvärfunktionella team med bland annat samordning, kravställning och test av Konsumentverkets interna och externa webbplatser och webbtjänster. Du agerar också i rollen som produktägare och ansvarar för beställningar mot leverantör. Du och andra webbsamordnare ansvarar för helheten av myndighetens webbförvaltning, utveckling och administration inom givna budget- och tidsramar. Du kommer också att delta i övrigt förekommande arbete på enheten.



Din profil



Du har:


- relevant universitets-/högskoleutbildning, gärna inom webb eller IT

- några års erfarenhet av att arbeta som projektledare/produktägare/webbsamordnare eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig

- erfarenhet av arbete med webbprojekt och webbförvaltning med bakomliggande CMS

- arbete med agil och användarcentrerad utveckling

- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska


Det har även god kännedom om:


- webbtillgänglighet

- grundläggande programmering, arkitektur, API:er och systemintegrationer

- kravställning gentemot programmerare


Din samarbetsförmåga är mycket god och du är resultatorienterad och kommunikativ. Du stimuleras av att arbeta med utvecklingsfrågor, är lösningsorienterad och noggrann. Du har ett strukturerat arbetssätt, arbetar metodiskt och effektivt och har god prioriteringsförmåga. Lika mycket som du tycker om att starta upp nya arbeten, gillar du att följa upp och slutföra det som startats. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi värdesätter att vi är olika, det berikar vår verksamhet.



Anställningen

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad.

Vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse att arbeta delvis på distans.

Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.



Vill du få mer information?

Mer information om anställningen får du av enhetschef Susanne Edman. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.


Din ansökan

Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2023/17.

Välkommen med din ansökan senast den 25 maj 2023.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 25 maj 2023

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024