Webhelp söker kaffeälskare till kundservice för Nespresso

Arbetsbeskrivning

Dags för nya utmaningar och möjligheter? Serviceminded och flexibel? Då har vi ditt nya jobb! 
 

Webhelp arbetar på uppdrag för Nespresso och rekryterar nu fler stjärnor till teamet. För den här tjänsten är dina språkkunskaper i svenska och engelska ett krav för att kunna svara på våra kunders förfrågningar.
 

Arbetsuppgifter:
  
Arbetet på vår kundtjänst kommer kretsa kring att assistera våra kunders förfrågningar via telefon och mail från Webhelps huvudkontor i Solna. Här har du med dina språkkunskaper och sociala färdigheter ett försprång i att skapa positiva kundupplevelser. Du kommer hantera inkommande samtal gällande nya kunder, fakturafrågor, beställningar, teknisk support med mera.
 
Första tiden på Webhelp:
  
Tjänsten påbörjas med en utbildning inriktad mot Nespressos kunder, här kommer du få rätt verktyg och kunskap samt stöttning för att kunna besvara kundernas frågor och eventuella problem. Produktkunskap och samtalsteknik är fokuspunkterna under utbildningen där teorin kommer varvas med praktik genom bland annat medlyssning tillsammans med dina nya kollegor.
 
Bli en del av vårt team!
  
Vår arbetsplats präglas av god stämning, teamwork och kundservice i världsklass! För dig som är kreativ, arbetsam och målinriktad finns alla chanser att nå nya tjänster, på Webhelp är vi duktiga på att skapa goda interna utvecklingsmöjligheter. 
 
För att trivas på kundtjänsten tror vi att du som söker har följande:
• En positiv attityd och lätt för att lära nya saker 
• Du är lösningsorienterad och anpassar dig lätt till olika situationer, detta då det är en stor variation om vad kunderna behöver hjälp med på varje uppdrag 
• Du är kommunikativ och lyhörd som person med en god social och verbal förmåga 
• Du strävar efter att alltid leverera bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang 
 
Krav för tjänsten:
• Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt som skriftligt 
• Mycket goda kunskaper i engelska, muntligt samt skriftligt 
• God datorvana

 
Arbetstider:
• Arbetstiderna förläggs flexibelt under kundtjänsternas olika öppettider (75%)
• Nespressos kundtjänst har öppet måndag-fredag 08:00-22:00 samt 09:00-18:00 under helgen  
 
Lön / Förmåner: 
• Fast lön enligt kollektivavtal
• Friskvårds- och massagebidrag 
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Månadsbonus
• Språktillägg
 
Keywords: Customer service, technical support, kundservice, kundtjänst, kundserviceagent, kundtjänstagent, kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare, telefonsupport, teknisk support, support, advisor, agent

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic Kalmar
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Varierande under öppettiderna Timanställning på 75%
  • Publicerat: 20 april 2019

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024