Welcome Office Agent (Receptionist) till nya Clarion Hotel Sea U

Welcome Office Agent (Receptionist) till nya Clarion Hotel Sea U

Arbetsbeskrivning

Welcome Office Agent (Receptionist) till nya Clarion Hotel Sea U

Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.

Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.

Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Welcome Office Agent”

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

I tjänsten ingår:

• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Sköta telefonväxeln
• Kassahantering.
• WOA är tillsammans med Service Manager WO ansvarig för att hantering av kontanter, kortslippar och fakturering är korrekt hanterade och bankas enligt givna instruktioner.
• Administrera bokningar via mail, fax, telefon då bokningsavdelningen inte är på plats.
• Försäljning av det produktutbud som finns i receptionen.
• Att aktivt ta del av information från WOM.
• WOA arbetar aktivt med merförsäljning.
• WOA är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt och ger information till WOM samt berörda avdelningar.
• Arbetar för att passets checklista blir gjord.
• Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt använder hotellets kund uppföljningssystem, Loopon
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel & Congress Sea U
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 oktober 2020

Liknande jobb


Receptionist Lindholmen

16 maj 2024

16 maj 2024