Windows supportspecialist

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER <b>KTHs IT-Avdelning/IT-SupportCenter på Universitetsförvaltningen söker en Windows supportspecialist </b> KTH är Sveriges största tekniska universitet. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap och teknik till arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, arbetsvetenskap och miljöteknik. Här finns cirka 12 000 helårsstudenter, 1 400 forskarstuderande och 3 100 anställda. IT-Avdelningen har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s större IT-driftsgrupper, systemägare samt i samråd med lokala systemadministratörer och andra företrädare på skolor och centra. IT-SupportCenter (IT-SC), som är en del av IT-Avdelningen, består idag av 9 personer och ansvarar för datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH, via telefon, e-post, fysiskt över disk, m.h.a. fjärrstyrningsprogram och på plats hos användarna. IT-SC ansvarar även för förvaltning och allmän drift av ett antal datorsalar på KTH. IT-SC täcker första och andra linjes support för ett antal standardiserade datorpaket, samt för KTH:s centrala IT-tjänster såsom e-post, användardatabas, administrativa stödsystem, programdistribution osv. Vi är ett glatt gäng och erbjuder en god arbetsplats som präglas av kamratskap och lagarbete och med möjlighet till utveckling och omväxlande arbetsuppgifter. <b>Arbetsuppgifter</b> I arbetsuppgifterna ingår administration och underhåll av katalogtjänster såsom AD och Exchange vilket bl.a. innefattar uppläggning av nya konton, ändring av befintliga konton, hantering av rättigheter på objekt, mm. IT-SC hanterar även ärende rörande olika administrativa stödsystem som används på KTH. Vi använder både egenutvecklade och standardiserade systemadministratörsverktyg. Vi arbetar även i projektform t.ex. vid uppgradering eller driftsättning av system. KVALIFIKATIONER </Behörighet</b> . Du är en glad och positiv person, har hög socialkompetens och har lätt att samarbeta med både personal inom vår egen organisation och med våra kunder. . Du har hög servicekänsla och gediget intresse av att hjälpa kunder med problem. Du brinner för support och ställer alltid kunden i centrum. . Du är initiativrik och nyfiken, har viljan att ställa upp och "ta i" när det behövs. . Du har erfarenhet av självständigt arbete, gärna inom stora IT-supportorganisationer. . Du är strukturerad och vill ta på dig organisatoriska arbetsuppgifter. . Du har goda kunskaper om PC, felsökning och installation av hårdvara. . Du har goda kunskaper om Windows operativsystem, Active Directory, kontoskapning, rättigheter, profiler etc. . Du har goda kunskaper om Exchange och Outlook. . Du har erfarenhet av stora nätverk, protokoll, skrivare, VPN och Citrix. . Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. . Du har minst 3-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av IT-supportarbete. . Du bör ha erfarenhet från låsta datormiljöer . Kunskaper om Unix/Linux och Mac är meriterande. . Kunskaper i RT, som är vårt ärendehanteringssystem, är meriterande. . Fysiskt krävande arbete och tunga lyft kan förekomma vid uppackning och inkoppling av datorer.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-tekniker till Sundsvall

IT-tekniker till Sundsvall

30 mars 2020

IT-Tekniker

15 februari 2010

IT tekniker / URVALSUPPDRAG

23 april 2010