Xylem söker strategiska inköpare

Arbetsbeskrivning

På Xylem arbetar 12 500 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2015 en omsättning på 3,7 miljarder dollar.

Arbetsbeskrivning
I rollen som strategisk inköpare ansvarar du för ett antal utvalda leverantörer och ett eller flera indirekta eller direkta sortiment. Professionellt sourcingarbete och affärsmässig samverkan med våra befintliga leverantörer har en avgörande betydelse för vår konkurrenskraft och lönsamhet. Ditt ansvar blir även att identifiera nya leverantörer, genomföra leverantörsbyten, driva vårt pågående förbättringsprojekt, utföra bedömningar samt utveckla befintliga leverantörer. I rollen har du eget eller delat ansvar för förhandling och tecknande av lokala respektive globala avtal. Du kommer att ingå i ett europeiskt team lett av en regional Commodity Manager. I tjänsten ingår resor. Placeringsort är Emmaboda.

Tjänsten innebär att du kommer att ansvara för ett antal leverantörer. Ditt ansvar blir även att identifiera nya leverantörer, genomföra leverantörsbyten, driva vårt pågående förbättringsprojekt, utföra bedömningar samt utveckla befintliga leverantörer. I tjänsten ingår resor.

Vem är du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete alternativt erfarenhet av en likande roll från verkstadsindustrin.

Du har högskoleutbildning med inriktning inom något av områdena inköp, logistik, teknik eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i både engelska och svenska är ett grundkrav för tjänsten och ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Befattningen kräver att du är duktig på att kommunicera, samarbeta och har civilkurage. Du är kundfokuserad, affärsmässig och van vid att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö. Vidare är du drivande, analytisk och resultatinriktad.

Kontaktperson
För mer information om tjänsterna kontakta Magnus Carlhielm på Experis 0708-546740. Sista ansökningsdatum är 10/1. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 december 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


10 maj 2024

17 maj 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

17 maj 2024