YA-Chef/Personalsamordnare till SVEAB

YA-Chef/Personalsamordnare till SVEAB

Arbetsbeskrivning

Är du sugen på att bli den nya YA chefen/Personalsamordnaren hos SVEAB? Då är detta något för dig.
SVEAB är en ledande aktör inom bygg- och anläggningsbranschen och vi söker nu en engagerad och kunnig YA Chef. Vi behöver din kompetens och entusiasm för att lyfta dom duktiga yrkesarbetarna. Välkommen till framtidens team!
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Kalla platschefer till bemanningsmöten och leda dessa.
Daglig kontakt och hög fysisk närvaro i pågående projekt med kontakt med platschefer och basar.
Kartläggning och uppdatering av yrkesarbetarnas kompetens.
Sammansätta effektiva team med hänsyn till relationer.
Bygga upp ett nätverk med samarbetspartners för in- och uthyrning.
Teckna avtal med bemanningsfirmor.
Administrera in- och uthyrning.
Ansvara för semesterplanering.
Ordna boenden till YA - ansvara för Hotellavtal, dokumentera samt granska och attestera fakturor.



Ackord:
Fungera som bollplank till kalkylavdelningen.
Planera och följa upp ackordsarbete.
Skapa scheman för yrkesarbetarnas projekt och ha kontakt med lön-avdelningen.
Delta i ackordsavstämningar.



Rehab, personalärenden och utbildningar:
Sammanhålla och driva samtliga personalärenden
Ansvara för beställningar för nyanställda (mobil, kläder, ID06 etc.)
Hantera beställningar för avslut, inklusive inlämning av mobil, ID06 m.m
Genomföra avslutssamtal och avtackning för lång och trogen tjänst
Beställning av kläder och skor, eventuellt även för tjänstemän
Samordna, planera och boka utbildningar, med platschefens ansvar för rätt utbildning.



Rekrytering och provanställningsperiod:
Säkerställa rätt kompetens hos potentiella kandidater.
Hålla intervjuer.
Skriva anställningsavtal.
Utvärdera yrkesarbetare under provanställningsperioden.
Utvärdera av lärlingar.



Vi söker dig som har:
Kunskap om kollektivavtal, helst Byggnads och Seko.
Erfarenhet av ackordshantering.
God kunskap om Nybyggnadslistan.
Utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska.
Behärskning av Officepaketet, särskilt Excel.
Social kompetens och förmåga att skapa goda relationer.
B-Körkort
God strukturförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
Informellt ledarskap.



Meriterande:
Erfarenhet inom administrativa arbetsuppgifter.
Tidigare arbete inom bygg- och anläggningsbranschen.
Erfarenhet av rekryteringsarbete.



Häng med på ett byggäventyr hos SVEAB, en kraftig spelare i branschen. Vi ser vi fram emot din ansökan. Klicka på länken och skicka in ditt CV och personliga brev. Vid frågor angående tjänsten, tveka inte att kontakta Viktoria på 073-506 72 31 eller mail viktoria.janmicks@prowork.se.
Vi ser fram emot att välkomna en ny, engagerad medlem i SVEAB-teamet!


Prowork är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsbolag som grundades 2013. Vi erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar och är helhetsleverantörer inom Bygg, industri och fastighetsbranschen varifrån vi har gedigen erfarenhet. Vi ger oss inte förrän våra kunder har fått rätt personal på rätt plats! Kunskap om den bransch vi jobbar med i kombination med ett högt engagemang är vårt signum.
Vi har våra lokaler i Solna och är verksamma inom Stockholm Mälardalen, Göteborg och Malmö. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SVEAB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2023
  • Ansök senast: 2 november 2023

Besöksadress

Bergkällavägen 24 A
Sollentuna

Postadress

Box 7048
Sollentuna, 19207

Liknande jobb


Arbetsledare

Arbetsledare

30 april 2024