Ytterligare en Executive Assistant-stjärna sökes till McKinsey

Arbetsbeskrivning

Hur ser en vanlig dag ut?

I rollen som Executive Assistant på McKinsey så fungerar du som våra Partners högra hand och ingen dag är den andra lik. Du erbjuds ett omväxlande arbete där du blir en central punkt i vår verksamhet. Du arbetar tillsammans med ett härligt gäng kollegor, om 15 assistenter som är utspridda mellan Stockholm, Bromma och Göteborg, där ni samarbetar och stöttar varandra. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·      Avancerad kalenderhantering, koordinering och schemaläggning

·      Daglig klientkontakt och McKinseys ansikte utåt

·      Event - planering och genomförande

·      Ibland skriva protokoll och följa upp actions

·      Driva olika interna och externa projekt

·      Resebokning och utläggshantering

·      Ta fram rapporter och annat presentationsmaterial i PPT

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från ”high end” serviceyrken. Kanske har du arbetat i en roll som assistent, koordinator, administratör eller så har du erfarenhet från hotell, restaurang eller annat servicerelaterat arbete. Har du en examen från relevant utbildning så ser vi det som ett plus men inget krav.

 

Det viktigaste är din personlighet och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara självständig, pålitlig och nyfiken. Du måste trivas i en händelserik miljö och vara initiativtagande, detaljorienterad, självsäker, serviceinriktad och gilla att lösa problem. Du behöver ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter.



Vi ser också att du vill ligga steget före, att du har en positiv attityd och bemöter människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners.

Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska och du är trygg i hela Office-paketet, olika arbetsverktyg och system.

Om McKinsey

McKinsey helps organizations across the private, public, and social sectors create Change that Matters.



From the C-suite to the front line, we partner with our clients to transform their organizations in the ways that matter most to them. This requires embedding digital, analytics, and design into core processes and mind-sets, and building capabilities that help organizations and people to thrive in an ever-changing context.

With exceptional people in 65 countries, we combine global expertise and local insight to help you turn your ambitious goals into reality.

Nyfiken på att veta mer?

Rollen är en tillsvidaretjänst och arbetstiderna är måndag - fredag, 9:00-17:00. McKinsey sitter i fina lokaler på Klarabergsviadukten 70.



I den här rekryteringen samarbetar McKinsey med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024