1KOMMA5° Sverige söker Kundtjänstmedarbetare till Stockholm

1KOMMA5° Sverige söker Kundtjänstmedarbetare till Stockholm

Arbetsbeskrivning

1KOMMA5° Sverige är Sveriges ledande solcellsleverantör för villaägare och driver mot målet att alla 1,9 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi.

Varje dag, tak för tak, från kundens första tanke på solceller till det att hushållet producerar egen grön el, hjälper vi Sveriges villaägare att bli egenproducenter med intelligent styrning av både sin egen konsumtion och produktion och därmed bidra till ett mer hållbart samhälle.

Uppdraget
I rollen som first line support kommer du att arbeta mot 1KOMMA5°s kunder som mestadels består av privatpersoner. Du bör ha god kommunikativ förmåga, vara tävlingsinriktad och lösningsorienterad. Du kommer arbeta tätt med second line support, våra installatörer, koordinatorer och säljare. Du arbetar med fokus på kundservice för att kvalitetssäkra upplevelsen för våra kunder.

I rollen ingår bland annat:

- Daglig kontakt med kunder

- Svara på inkommande via telefon och mail

- Uppsättning av kundkonton

- Säkerställa att alla ärenden dokumenteras i vårt CRM-system

- Vara med i utvecklingen av processer för att förbättra kundresan

- Vara behjälplig vid kundnöjdhetsundersökningar

- Framtagande av rutiner för en fortsatt effektiv kundservice

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 40 timmars arbetsvecka som utgår från huvudkontoret i Johanneshov. Provanställning om sex månader tillämpas.

Vem är du?
För att trivas hos oss bör du älska att arbeta i en föränderlig och snabbväxande miljö. Då rollen innebär väldigt självständigt arbete krävs det ett stort driv att vilja ta ansvar samt en god administrativ färdighet då du hanterar flera olika typer av ärenden samtidigt.

Krav för tjänsten är:

- Ha en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

- Goda kunskaper i Officepaketet

- Erfarenhet av att jobba i CRM-system och andra digitala verktyg

- Dokumenterad erfarenhet av tidigare jobb med kundnära tjänster

För att lyckas i denna roll ser vi även att du:

- Kan uttrycka dig på ett smidigt sätt och kommunicera med en medvetenhet om hur du uppfattas av andra

- Vara lyhörd och flexibel i hur du bemöter människor, ha en fingertoppskänsla när det gäller servicenivå

- Är organiserad och har en positiv och lösningsorienterad attityd

- Har en god förståelse för teknik och IT-lösningar

- Stort plus om du studerat solenergi eller arbetat med solcellslösningar tidigare

Vi erbjuder

Ett uppdrag där du får ta eget initiativ och använda dina kunskaper inom kundservice och solenergi fullt ut. Du kommer självklart att få upplärning av kunniga kollegor samtidigt som vi tror på learning by doing och att våga testa själv. Du kan förvänta dig en snabbfotad arbetsmiljö med högt i tak där alla strävar mot ett gemensamt mål - att driva mot omställningen till förnybar el och att se till att våra kunder blir nöjda med oss som leverantör.

Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och erbjuder alla tillsvidareanställda tjänstepension.

1KOMMA5° Sverige strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.

Stämmer uppdragsbeskrivning och personbeskrivningen in på dig?
Sök då in till oss! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 15 maj 2023.

För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 1KOMMA5° Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 13 oktober 2023

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024