1:st line medarbetare till helpdesk

Arbetsbeskrivning

JobQuest söker efter en Helpdesk/1:st line medarbetare till kund söder om Stockholm.

Som helpdesk agent hos vår kund arbetar man främst inom Windows 7 servermiljöer med exempelvis Active Directory, nätverk (Cisco) samt Citrix med felsökning, administration samt hantering av behörigheter.

Rollen innebär mycket felsökning i programvara via fjärrstyrning o. Det ställs höga krav på felsökning innan ärenden skickas vidare till 2:nd line specialister. Du kommer arbeta i kundens internationella IT support mot alla användare.

I arbetet krävs det att man pratar flytande svenska samt engelska, då det ringer kunder från olika länder. Det ingår att arbeta som tekniskt support agent på telefon, i CASE kö, samt inom mail (oftast en roll i taget).

Miljö : Windows 7 Verktyg: Office 2010, Active Directory, Service Now.

Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos JobQuest men din placering kommer att vara som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare, 2 skift, start efter överenskommelse.

Du är positiv och har lätt att samarbeta. Du kommer att vara en del av ett supportteam som supporterar ett stort antal användare via telefon/mail och remote, alla på olika tekniska nivåer. Det är viktigt att du trivs att jobba med andra och att du har lätt att ta till dig ny information.

Kompetens/erfarenhet:

- Minst 6 mån erfarenhet av helpdesk, IT support
- Relevant IT-utbildning
- Mycket bra svenska och engelska i tal och skrift
- Windows, felsökning
- Dokumentation i ärendehanteringssystem
- MS Office
- Användar- och lösenordshantering i Active Directory (AD)

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan:

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Om JobQuest:

JobQuest är ett konsultbolag med lång och bred branscherfarenhet samt med specialistkompetens inom IT, Ekonomi och administration. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Asko Kyyränmäki

Kirsi Andersson

JobQuest

Therés Rydell

Sarah Emanuelsson

Fredrik Hagelin

Marjut Adalberth

Tobias Erhardt

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobquest Sverige AB Almnäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Provanställning tillämpas
  • Publicerat: 2 november 2017

Besöksadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1 15166 Almnäs
None

Postadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1
Almnäs, 15166

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024