2nd line Supporttekniker

2nd line Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarnhet som supportttekniker? Gillar du att ge support och vägleda användaren? Har du kunskap inom Windows OS, Active Directory, Office 365 och nätverk? Är du tillgänglig sommaren 2021 för nytt uppdrag? Då söker vi dig till vår kund i Ängelhom!

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du ta emot alla ärenden som inte 1st line kan supportera. Du kommer hantera allt från användarsupport, administering i AD, klienter (hård- och mjukvara), nätverk (LAN & WLAN), skrivare, Windows server och VMware. Du kommer använda SCCM för programpaketering och klientmanagering. Exempel på arbetsuppgifter är hantera larm från övervakning, användarssupport av hårdvara, office programmen och teams samt felsökning av nätverk. Du kommer också arbeta med Windows Server för att installera och felsöka verksamhetssystem och i viss utsträckning viritualisering av servrar i VMware.

Din profil och kvalifikationen
För att trivas i rollen behöver du har erfarenhet från IT support med en bred bakgrund inom IT. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en servicedesk där du har haft behörighet att felsöka djupare och följa upp ärenden.   För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har relevant arbetslivserfarenhet inom: 
- Windows 10
- Office 365
- Active Directory
- GOP:er
- Windows Server
- Nätverk (LAN & WLAN)
- Konfigurering av switchar 
- DHCP, DNS & printservrar
- Cisco
- VMware 
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner hundratals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Hanna Ström
hanna.strom@centric.eu
+46 73-4159385


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 23 juli 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


9 maj 2024

26 mars 2024