525 - Assistenter sökes till Helsingborg

525 - Assistenter sökes till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att anordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

 

Vi söker nu dig som vill arbeta som assistent och som har tdigare erfarenhet av yrket. Som person är du lugn och stabil och trygg i din roll som assistent. Du är van vid självständigt arbete och har en god initiativförmåga. Du är en bra lyssnare och kan läsa av behovet hos brukaren. Du är glad och positiv och ser hellre möjligheter än svårigheter. 

Du delar brukarens intresse som är kultur, träning, matlagning, trädgårdsarbete och att sköta om sitt hem. Det finns även en hund så du ska tycka om djur och inte ha några allergier.

Det är viktigt att personkemin stämmer och att du är rökfri. Du som söker är kvinna och har du dessutom erfarenhet av autismspektrum är det ett plus. Den kvinnlig brukaren är 40 plus och går med stöd utomhus. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, natt och helg. 

Vi söker nu en timvikarie till denna härliga assistentgrupp.

Vi tillämpar individuell lönesättning och är anslutna till kollektivavtal. Rekrytering sker löpnade.

 

Varmt välkommen med din ansökan.

 


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2020
  • Ansök senast: 26 juli 2020

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


26 april 2024